torsdag 7 februari 2013

Fortsatt sjuk

Hilda är fortfarande dålig. Hon var pigg och verkade må bättre på morgonen och åt en hel portion gröt. Packade ihop oss och gick ner till mamma och lämnade Hilda där när jag gick och tränade bodypump. Var ett riktigt bra pass och jag la på mer vikt på nästan alla muskelgrupper. Skönt!

När jag kom tillbaka till mamma var Hilda dålig igen och jätteledsen. Så jag skyndade mig därifrån med henne. Hon somnade på en gång i vagnen. Gick och köpte näsdroppar till henne och åkte sen hem. Hela eftermiddagen har hon varit ledsen och hade lite feber. Försökte sova lite middag med henne, men då verkade alvedonet och hon blev plötsligt jättepigg och glad :).
Hon har inte velat äta så mycket, det enda som funkar är att amma. Så då får hon göra det, så börjar vi om med nedtrappningen när hon är frisk.

Ikväll har jag varit på kör. Kändes inte så kul att gå iväg, men det hade gått bra den stunden jag var borta. Sen vid läggning så fick Hilda hosta igen och ville inte äta vällingen. Så jag ammade och sen fick vi vagga henne till sömns.
Funderar på om jag ska ringa vårdscentralen i morgon och höra om vi ska kolla upp Hilda eftersom hon har så seg hosta och verkar ha ont när hon hostar.

Maken är ledig i morgon. Vi ska försöka hinna dona lite i lägenheten och plocka ner alla lampor som vi lämnade där. Hon som ska köpa lägenheten ska komma förbi på eftermiddagen och kolla på förråd och annat som hon inte hade sett på visningen.

Sov gott!

Inga kommentarer: