tisdag 19 juli 2011

Tillbaka!

Nu kommer det en liten sammanfattning av de senaste veckorna:

Första lediga veckan donade jag på med bröllopsförberedelser. Mannen jobbade första dagarna men var sedan ledig från torsdagen innan bröllopet.
På torsdagen kom mina bröder med familjer och vi umgicks med dem på kvällen. Fixade med alla program till festen.
På fredagen fortsatte vi och hämtade bland annat ljudanläggningen som vi fick låna och körde den till festlokalen. På kvällen kom några av gästerna till oss och drack lite öl. Blev en rätt sen kväll eftersom jag var tvungen att kliva upp ur sängen hundra gånger för att fixa sånt jag hade glömt.
På bröllopsdagen klev vi upp vid åtta och åt frukost. Jag var hos frisören klockan nio och hon gjorde min fina håruppsättning. Var klar vid halvtolv och gick hem och åt lunch.
Efter det var det dags för sminkning. Blev supersnyggt!
När jag var klar där gick vi hem igen och det var dags att ta på sig klänningen och åka iväg för fotografering. Min bästa kompis tog bilderna och vi blev jättenöjda med resultatet. Tyvärr regnade det precis då, men med hjälp av en reflexskärm gick det att få till bilderna så att det ser rätt soligt ut.
När vi hade fotats åkte jag och mannen hem och inväntade skjutsen (häst och vagn) till kyrkan. Vi var lite tidiga så vi åkte en sväng runt stan. Det var så mysigt. Och så skönt att bara få vara vi två en liten stund.
Sedan var det då dags för vigseln. Det var en underbar känsla att kliva in i kyrkan och se alla fina vänner stå där! Allt var så fint!
Efter vigseln var det riskastning på kyrkbacken och sedan kramkalas. Sedan åkte vi med vagnen runt stan en sväng till och till festlokalen där gästerna väntade.
Vi hade en fantastisk kväll med god mat, fina tal, fantastiska tårtor, musik och världens bästa toastmaster/toastmadame. Jag sjöng en låt för maken, istället för att hålla tal. Och han höll ett så fint tal för mig.
När vi ätit klart var det dags för vals och sedan var det dans och fest för hela slanten. Vi avslutade kvällen med vickning hos oss. Korv med bröd och skumpa. :)

Den här låten dansade vi valsen till:


Nu måste jag fortsätta jobba, men återkommer snart och berättar om bröllopsresan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt det låter, ni verkar ha haft en fantastisk dag! Lite regn i brudkronan gör ju susen säger de. Vi hade också regn och vi firade 24årig bröllopsdag i år :) Jag hoppas att vi får se bilder på det vackra brudparet någon gång ;)

Tips på vägen!
Det finns både bra och dåliga dagar men glöm aldrig varför ni valde varandra! Somna aldrig osams och ha kul tillsammans bara ni två, även om ni får barn. Man måste komma ihåg att vårda sitt förhållande som man och hustru även om man blir fler i familjen! :) // Mammarina

Sussie sa...

Ja, det var helt underbart! Får se om jag lägger ut någon bild vad det lider. :)

Det där med att inte somna osams sa min svärmor till mig dagen då jag och maken skulle flytta ihop, för snart sex år sedan. Och det har vi verkligen levt efter. Inte för att vi är osams så ofta. Men det är en bra devis att leva efter!
Ska verkligen tänka på det där du säger om att vårda förhållandet även när och om det blir några barn i framtiden. Det är jätteviktigt!
Kram//Sussie

Gitsan sa...

Hej! Åh, vilket underbart bröllop du verkar ha haft! Önskar er all lycka i framtiden!

Sussie sa...

Tack snälla!