tisdag 20 april 2010

Hurra!

Äntligen är jag minus 20! Eller 20,8 rättare sagt. Blev nästan chockad när vågen stannade på 96,1 idag. Men jag tyckte att det var konstigt att jag hade tappat i FFM och TBW och ökat i fettprocenten, men efter ett snack med coachen visade det sig vara fullt normalt när man börjar äta igen. Fettdepåerna fylls på litegrann och kroppen tappar lite vatten. Men jag har gått ner i alla fall, och det känns underbart! Och 1,5 sedan förra tisdagen. Nu är jag också äntligen nere under 35 i BMI - 34,5.
Idag på gruppträffen pratade vi om motivation. Jag tipsade om att vara duktig på att planera framåt. Som att jag var väl medveten om att det skulle vara fest i helgen och hade vetat om det länge. Då kunde jag se till att jag hade tränat och kunde dessutom ha bättre kontroll över vad jag åt.
Tränade efter gruppträffen och har idag vågat mig på den högsta steppbrädan. Sambon skulle egentligen köra hem mig med flyttkartonger som vi skulle få låna, men personen som skulle låna ut lådorna hade glömt. Halvsprang ner på stan för att hinna med en buss. På vägen hem blev jag så peppad att jag när jag kom hem snörade på mig uteträningsskorna och tog en Powerwalk.
Hade tänkt testa på att jogga lite, men jag har börjat få så ont i muskelfästena nedanför höfterna, så jag vågade inte.
Pratade med läkarbror om det i helgen och han sa att kroppen håller på att ställa om sig efter viktnedgången.

Dagens motion:
- rask promenad från stan till Itrim (ca 15 minuter)
- Pulspass (45 minuter inkl stretch och situps)
- rask promenad från Itrim till stan (ca 10 minuter)
- Powerwalk (30 minuter)


Nu ska jag ta tag i lite mer packning så att vi kan få flytta nån gång.

6 kommentarer:

studentitrim sa...

Vad kul, Stort Grattis! 20 kg, det är så mycket så man kan inte fatta det. Stort delmål som du har nått, den magiska siffran -20 kg! och en bra bit under 100 nu :)

Sussie sa...

Tack så mycket! Det känns så skönt att äntligen ha nått minus 20-gränsen som jag legat och nosat på så länge. :)

Unknown sa...

HELL YEAH OCH WOW!!!!

Super grattis Sussie. :0) Under 20 sträcket Och det är nästan -21 kg som är borta. Hur bra känns det? ;0)

Sussie sa...

Tack! Det känns helt fantastiskt!!! Nu är det bara resten kvar, men god bit på väg. Om jag ska gå ner till det uppsatta målet, 86,7, är det inte ens tio kilo kvar. Men jag ska ner minst tio till efter det hoppas jag.

Unknown sa...

Delmål är bra. Jag blir lite kall när jag tänker på att jag är halvvägs. Bort med den tanken. Bara fokusera på nästa delmål. I mål kommer vi dock....för vi är så jäkla bra och duktiga. Allihopa.

86.7 it is. Nu tar vi tjuren vid hornen och kämpar på.

Sussie sa...

Jag tror också att det är bra med delmål. Just nu måste jag fokusera på 86,7 och så får jag känna efter hur det är när jag väl är där. Jag antar att jag får blodad tand. :)
75 skulle vara fantastiskt, men det får vara en dröm än så länge.