torsdag 23 september 2010

Träningstorsdag

God afton!
I dag vaknade jag riktigt sent. Blir så trött av att jobba kväll och har svårt att varva ner när jag väl kommer hem.
Tog tag i mig själv efter den sena frukosten och gick till Itrim för ett pass. Så skönt! Nu känner jag inte av ryggen/höften alls längre. Kör mycket mag/bål-övningar för att få bort all slö hud som bildats efter de tappade kilona. Skulle behöva bra benövningar för att stram upp låren också. Nån som har bra tips på mag- och benövningar som kan ge bra effekt?

I går bokade vi biljetter för att se Biffy Clyro i Stockholm. Kommer att bli fantastiskt!

Ha en fin kväll!

7 kommentarer:

Benita sa...

Tack så mycket ;) Glädjer mej att det finns läsare kvar. Hehe! Yes. Jag hoppas också skjortan finns kvar imorgon. :D

Krams

Itrimsandra sa...

Jag har en riktigt bra mag/bål övning som är rätt tung. Man sitter på rumpan med böjda ben, sedan lutar man sig bakåt och har benen i luften så att man bara sitter på rumpan och balanserar. Spänn ryggen och magen ordentligt och håll så länge du orkar i intervaller, ex. 30 sek. Riktigt tuff men tar väldigt bra :)

Sussie sa...

Låter mycket bra, ska testa den senare. Tack för tipset!

Anonym sa...

För bålen så finns det en övning som är överlagset bäst och det är Plankan och sidoplankan. Tränar mage, rumpa och rygg i en och samma övning. Är man inte stark från början så kör man med knäna i backen(vanliga plankan står du på båda knäna, sidoplankan har du det nedre benets knä i backen och det övre benet har du sträckt och bara foten i backen) tills dess att man kan stå statiskt 0,5 - 1 min och sedan kan du börja stå på fötterna istället. Tänk att hela tiden pressa naveln mot ryggraden.(http://www.stadium.se/traningstips/styrka/core-plankan). Övningen som itrimsandra pratar om tror jag brukar kallas för båten.
För benen tycker jag utfallssteg är bra (http://www.youtube.com/watch?v=DHG9mRtk9dI)
//Sofie

Sussie sa...

Tack för bra tips! "Vanliga" plankan brukar jag köra. Har inte orkat sidoplankan tidigare, men nu borde det inte vara några problem. Utfall har jag undvikit på grund av mina dåliga knän, men de borde också funka nu. Ska testa och se hur det går,
Trevlig helg!

Anonym sa...

Om du har problem med knäna (precis som jag) så varför inte uppsöka en sjukgymnast som ger dig ett träningsprogram. De brukar innehålla både balansövningar och styrkeövningar. Jag har gjort det och fått ett program som jag kör två gånger i veckan.
//Sofie

Sussie sa...

Efter att jag har gått ner i vikt har jag inte problem med knäna längre. Det sitter nog mer i skallen att jag inte vågar göra vissa rörelser för att jag är rädd att få ont, men jag vet att jag inte har problem längre. Men tack så mycket för rådet, det kan vara aktuellt i framtiden. :)