torsdag 23 maj 2013

Fest, stress och regn

I lördags var jag och tjugo andra mammor på fest. Var jättekul och bra ordnat! Vi tävlade, åt god mat, drack gott vin, kollade lite eurovision och hade det trevligt. Vid tolv ville alla in på krogen. Jag åkte med i taxin men hoppade av på vägen och gick hem. Så skönt. Var lite tilltufsad i söndags, men inte så farligt.

Sökte ett jobb för ett tag sedan, som jag verkligen ville ha. Det passade mig perfekt. Fick mejl häromdagen att jag inte ens blir kallad på intervju. Känns jättetråkigt, för jag är verkligen kvalificerad för det och vet att jag skulle göra ett bra jobb. Så nu är jag stressad och funderar ännu mer på vad jag ska göra. Det kanske lutar åt att jag går tillbaka till jobbet i höst i alla fall. Tänker nog gå ner i arbetstid när maken börjar jobba efter sin föräldraledighet. Och sen är det väl kanske dags att börja tänka på syskon till Hilda. Jag blir ju inte direkt yngre och det är ju kul om det inte är så många år mellan barnen. Vi får se.

Hilda har varit lite knepig senaste dagarna. Hon verkar inte nöjd med nåt och gnäller mycket. Hon har svårt att somna både på dagen och kvällen. Antar att hon är i nån utvecklingsfas just nu eller håller på att få fler tänder. I natt vaknade hon när vi skulle gå och lägga oss vid 23 och var sedan vaken till halvtvå. Hoppas att det blir bra snart. Tycker att det är så hemskt när hon är så ledsen. Och känner mig otillräcklig när jag inte vet vad som är fel och inte kan trösta.

I går utnyttjade äntligen mitt presentkort på ansiktsbehandling som jag fick i morsdagspresent förr året. Innan jag ens blivit mamma :). Var i alla fall superskönt att få bli lite ompysslad. Har även ett presentkort på massage som jag ska försöka använda snart. Min rygg är rätt ond just nu. Tar mig inte iväg på träning längre och behöver det verkligen för att få rygg och axlar att funka. Det blir inte bättre av att kånka på tio kilo bebis hela dagarna heller...

I eftermiddag ska jag, Hilda och mamma gå och fika hos några bekanta. Jag och mamma var där för ungefär ett år sedan och nu vill de så klart träffa Hilda också. Det är jättetråkigt väder med regn och blåst. Så det blir mysigt att få hänga inne och dricka kaffe.

Ha en fin dag!

Hilda i söndags:


Inga kommentarer: