måndag 13 maj 2013

Härliga dagar

Vi hade det verkligen härligt på semestern!
Resan dit gick jättebra, även fast vi reste på natten. Planet var lite sent även då, men bara ca 1,5 timme. Vi anlände till hotellet vid sju på morgonen och kröp snabbt ner i sängen och sov några timmar.

Allt har flutit på bra. Hilda har blivit väldigt uppassad av alla - på hotellet, där vi har ätit, av random folk på stan som vill pussa på henne. Hon är så cool och hänger på :). När vi har ätit har servitörerna turats om att bära omkring och lekt med henne så att vi har kunnat äta i lugn och ro. Så gulligt! Hilda har pekat på allt och sagt "titta" till allas förtjusning.

Vi har inte direkt hunnit ligga och pressa, men passat på att sola lite när Hilda har sovit middag. Det har gått bra att skydda henne från solen med solkräm, soldräkt och keps. Och hon har sovit tio-tolv timmar varje natt i resesängen som hotellet hade ordnat åt oss. de hade även fixat med vattekokare så att vi kunde värma välling och mat. Verkligen perfekt!

Hemresan blev mindre kul då vi precis när vi skulle checka ut fick veta att planet var försenat och att vi skulle bli hämtade fem timmar senare. Vi fick som tur var byta hotellrum och ha det tills vi åkte.
På väg till flyget fick vi gratis middag på ett ställe. När vi kom till flygplatsen tog det lång tid innan vi fick checka in och sen var det bara att vänta. Och vänta. Vid halvtvå kom vi till slut iväg och landade vid fem svensk tid, cirka tio timmar sena. Ingen förklaring till varför har vi fått, men är glada att vi kom hem i alla fall.

I lekrummet på flygplatsen innan avresa:

Somnade innan vi klev på planet:

Skön stil i barnvagnen:

Gott med fruktsallad:

Vi gick över en mil en dag när det var mulet:

Väntar på besked om hemresan:

I taxin klockan fem på söndag morgon: