tisdag 14 augusti 2012

Fin helg

Har haft några fantastiska dagar med familjen. Det har varit så mysigt att ha alla här och att de kunde vara med på Hildas dop.
Dopet var jättefint och personligt, precis som vi ville ha det. Min pappa är ju präst och var den som fick hålla i det hela.
Vi höll till i samma kyrka som vi gifte oss i förra året, men denna gång var det 16 gäster, inte 60 som då.
Efter dopet gick vi till mamma och pappa och fikade. Vi hade gjort tunnbrödstutar med pepparrotskräm och hamburgerkött eller ost. Jag och mamma hade bakat kakor och så hade jag köpt två violtårtor som det stod Hilda på :). Allt var jättelyckat.
Hilda fick fina presenter: kläder, pengar, böcker, en tavla, några leksaker och en ikon med ett skyddshelgon.

På kvällen köpte vi hem mat och hängde hos mamma och pappa till sent.
Söndagen var vi ute med brors familj och Hildas kusin och åt sedan tidig middag hos makens föräldrar. Vinkade sedan av hans syster och min bror med flickvän på tåget.

I går firade vi maken som fyllde år. Jag gjorde en god tårta och bjöd in mina föräldra och äldsta bror med familj som var kvar. Min svägerska visade oss hur man använder bebissjalen vi har och så har vi fått låna en sele av dom som hon också visade hur den funkar.

Nu har alla åkt hem igen. Är så glad att de kunde komma.
I dag har jag och mamma varit på promenad och sedan fikat. På eftermiddagen har jag bara myst med Hilda.

En trött Hilda i sin dopklänning efter dopet:

Tårtan: 

1 kommentar:

Luiza sa...

Låter verkligen som att det vart väldigt lyckat!!!! Vad kul!

Vi ska också baka lite men det värsta är att jag inte vet om vi ska beställa smörgåstårta eller göra själv. OM alla kommer , blir vi ca 40 pers...huga, lixom. Varför kan man inte bara göra lagom mycket fika och skita i all mat?
Jaja, det blir säker hur bra som helst.

Och Hilda...hon är bara för söt.

Hoppas det går bra med flytten, det är ju en del att stå i...

Många kramar/
Luiza