tisdag 7 augusti 2012

Visning, dop och glad bebis

Nu har vi trappat ner på Minifomet och det verkar gå riktigt bra! Hilda är oftast nöjd och äter bra. Det enda är väl egentligen att hon sover rätt lite på dagarna, men de är kanske en period som det är så. Hon sover i alla fall mellan fem och sju timmar i sträck på nätterna, så det är skönt.
Håller på att fundera lite på vad som ska handlas till dopfikat på lördag. Ska gå och beställa tårtor på ett konditori i dag. Mamma bakar en sorts kakor och jag en annan, och så blir det smörgåsar och kaffe. Vi har bara bjudit närmaste familjen och min bästis. Min bror och makens syster ska vara faddrar.
Hilda kommer att ha min farmors dopklänning på sig. Den syddes till farmors dop 1911 så den är över hundra år gammal. Den är väldigt välbehållen och vacker. Kommer lägga upp bild sen. :)
I morgon är det dags för visning nummer två av lägenheten. Förra veckan på visningen hade det varit flera intresserade, men det är ingen som har lagt bud ännu. Håller tummarna för att det kommer att bli en hyfsat snabb affär.



 Hildas säng börjar bli lite för liten :)
 Vi var på BVC i torsdags. 61 centimter lång och 5280 gram väger fröken. Allt såg bra ut och hon följer sina kurvor perfekt. Den 22 ska vi på träffa barnläkaren för tvåmånaderskontroll.

Ha en fin dag!


2 kommentarer:

LinnaLi sa...

Myspys! Skönt att hon sover. :-) Ha det så bra.

Kram

Linda

Luiza sa...

Vad skönt att allt går så bra. Och vad fin hon är, er Hilda. Helt underbar.

Skönt med ett litet dop.
Vad underbart att få använda samma klänning som användes för 101 år sedan. Kan tänka mig att den är vacker.

Ha en underbar dag/
Kramar