måndag 20 augusti 2012

Ny vecka och nya bilder

Oj, vad tiden går fort ibland! Redan ny vecka igen.
Sedan sist har vi haft visning av lägenheten igen (ännu inga bud...), träffat två av mammorna i föräldragruppen med bebisar (Hilda skrek oavbrutet när vi fikade och jag fick till slut gå därifrån), bjudit min bästis på middag och druckit lite vin (typ ett glas) och idag har jag varit hos min barndomskompis och hälsat på.

Vi premiäråkte buss idag. Usch, vad det finns otrevliga människor, som inte gillar barn eller vagnar.. Men vi tog oss både dit och hem i alla fall :). Det är smidigt att bara kliva på och inte behöva betala. Min kompis har rensat hemma och vi fick ärva lite barnkläder. Perfekt! Det var lite vantar och strumpor och en sovpåse och fleecejacka.

Hilda har börjat sova mer på dagtid och det är verkligen skönt att hinna göra annat än att sitta med henne i famnen. Nu kan hon sova nån timme åt gången, plus att hon sover sina vanliga 5-7 timmar på natten. Men jag har insett att jag nog måste börja sova middag, för jag är konstant helt slut.

Nu är det mindre än två veckor kvar tills vi ska flytta. Och nu måste vi verkligen börja packa.  Så jag hoppas att nån av dom som har varit och tittat på lägenheten lägger bud så att vi kan få göra affär. Men om det blir fler visningar får de leva med att det är kartonger överallt. Det är ju trots allt inte våra saker de ska köpa.

Hilda är fascinerad av sin hand:

Sötpruppen: 

Boxas i gymmet: 

Stark i nacken: 

Hittar fötterna: 

Ha en fin kväll!


3 kommentarer:

LinnaLi sa...

Vilken sötnos!

Hoppas det går bra med flytten och att ni får ett bud snart =)

Kram

Linda

Luiza sa...

Alltså hon är verkligen underbart söt!!!!
Skönt att slippa hålla henne i famnen hela tiden, trots att det såklart är jättemysigt, men ack vad lite man hinner med.
Det där med att sova middag..."jag ska bara" sen är hon vaken igen, haha. Men jag håller med om att man är konstant trött.

Hoppas verkligen er lilla Hilda inte blir lika ledsen på vaccineringen...det var fruktansvärt för vår del. Jag har sett Anders gråta 3 ggr tidigare i mitt liv. När vi separerade, när hans pappa dog , när vi fick ett plus förra året i april som visade minus sen och idag...ajajaj.

Tack för din kommentar. Mitt hjärta blir alldeles varmt. Hade velat ha dig närmre, trivdes i ditt sällskap och skulle mer än gärna gå barnvagnsprommisar med er eller bara ta en fika.
Hälsa så mycket och ge Hilda en stor puss från oss.
Kramar

Anonym sa...

Oj Oj här har det hänt saker sedan jag tittade in på din blogg senast. Tittade in idag och insåg att jag inte läst din blogg sedan i april, läste nu ikapp allt naturligtvis :-) Så jag börjar med ett stort grattis till er fina lilla Hilda. Jag önskar att jag läst tidigare då jag kanske kunnat dela med mig av mina erfarenheter med kejsarsnitt, har gjort tre stycken och alla var olika. Hade kunnat tipsa om lite när det gäller amningen och skrik men det verkar ni ju ha fixat hur bra som helst. Känner att nu är jag nog mogen för barnbarn, köpte två uppsättningar babykläder och blev lite mormorsugen. Den ena till vår äldsta dotters kompis och en uppsättning till min bästaste Itrimkonsulent som ska få bäbis om ca 5 veckor och så fick hon en härlig massage att hämta ut när hon behöver lite ensamtid. Vi hade avslutning på gruppen nu efter ett år och skramlade ihop till present, ganska bra resultat 8 av 11 fullföljde och vi hade gjort oss av med -14,3kg/pers i snitt. Hon har ju visat vägen i ett år peppat och gett oss tips och idéer.
Hur gick det med din egna vikt efter förlossningen, visst förlorade du väl en del direkt efter? Jag gick upp över 30kg med min första och dagen efter hade jag förlorat 15kg, fick till och med väga om för att de inte riktigt trodde på det. Önskar er alla nu riktigt mycket lycka till och passa på att njuta av varje dag tillsammans. Ska försöka att läsa oftare för det är så roligt att följa dig och ditt liv.

Kram Mammarina