fredag 7 september 2012

Höst

Nu är det verkligen höst här. Känns faktiskt riktigt mysigt. Det enda "problemet" är att veta hur vi ska klä Hilda så att hon håller sig varm i vagnen. Ska nog köpa en åkpåse och en fleeceoverall till henne.

 Vi har fått till litegrann här hemma. I helgen hoppas jag vi kan packa upp massor.

Har varit och ätit lunch med våra kompisar och sen tog vi en liten promenad i blåsten. Där vi bor nu är cirka 20 minuters promenad från stan, så det blir lite vardagsmotion.
Apropå motion är det väl dags att börja träna snart. Är det nån som har erfarenhet av att helamma och träna. Hur ska man tänka med amningen? Det känns ju inte så kul att ha massa mjölk i brösten när man ska exempelvis styrketräna och så är det kanske inte så mysigt att amma när man är svettig efteråt. Tips mottages tacksamt! :)

Nu väntar jag på att maken ska komma hem så att vi kan åka och handla till middagen. Lax med mango- och druvsallad står på menyn ikväll.

Ha en fin helg!

3 kommentarer:

LinnaLi sa...

Jag har ammat svettig och det har gått bra =) Eira har inte protesterat i alla fall. Jag har faktiskt slutat amma nu, efter ett år och en månad. Ammade Aivi fem månader längre...

Så jag tror att det funkar bra att styrketräna, jag har sprungit medan jag ammade också.

Kram

Linda

LinnaLi sa...

Förresten =) Åkpåse is da sh*t ;) Jättebra när man är på stan, för man kan ha lite kläder och bara dra upp den. Är det riktigt kallt så kan man "trö" ner en filt i den också.

Så införskaffa en sådan, och det behöver inte vara den megasuperdyra varianten. Vi köpte en för typ 300 kr som funkade hela vintern!

Linda =)

Luiza sa...

Visst är det underbart med hösten. Jag gillar samtliga årstider , så länge det är som det ska vara. Syftar framför allt på vintern här i storstaden. Slask och plusgrader är inte min melodi. Det ska vara 20 minus och knastra under fötterna när man går inte plaska , hehe.

Vi har oxå 20 min promenix till centrum , rätt skönt.

Måste oxå köpa åkpåse =).
Hoppas du har en fin söndag med familjen.
Kram