söndag 30 september 2012

Roadtrip

I går var vi borta hela dagen. Jag vaknade vid sex och kunde inte somna om. Vid sju klev jag upp och duschade och när jag var klar var både make och bebis vakna. Så det var bara att amma och sedan göra frukost. Vid halvtio tog vi oss iväg mot Sundsvall. Var framme vid tolv och hann på Ica och köpa varsin yoghurt innan det var dags för dopet.

Allt var jättefint och mysigt. Efter kyrkan var vi i församlingsgården på fika och presentöppning. Kom därifrån vid 16 och åkte på Ikea. Har aldrig varit där så kort tid förut. Köpte två barnmatstolar och annat till Hilda och lite bra att ha-saker till oss. Åt middag på Sibylla innan det var dags för hemfärd strax före 19.

Allt tar ju ungefär tre gånger så lång tid med en bebis i sällskapet, hade inte räknat med att vi skulle komma hem så sent. Men Hilda skötte sig så exemplariskt hela dagen. Sov nästan hela vägen både dit och hem. Sa inte ett pip i kyrkan och tröttnade först när vi stod i kassan på Ikea. Då var vi alla trötta och hungriga, så jag förstår henne :). Det bådar gott för framtiden att veta att det funkar bra att åka långt och att hon sover gott i bilen.

I morse fick jag sovmorgon till tio! Ammade på morgonen och sedan tog maken med sig Hilda ner och jag fortsatte sova. Så skönt och välbehövligt!
Har varit på långpromenad och köpt en handvärmare till barnvagnen. I eftermiddags var våran kompis här och hälsade på och fikade lite.
I kväll har vi grillat. Måste ju passa på innan det blir vinter :).

Ha en fin kväll!

1 kommentar:

Luiza sa...

Tack finaste underbaraste Sussie. Jag är så tacksam över att ha er.
Så tacksam över att inte vara ensam om hur jag känner.
Jag hatar att må så här.

Har ju fått ditt underbara mail, men inte orkat eller haft tid att svara. Ledsen för det, verkligen.
Men jag vet att du förstår.

Tack för att du delar med dig av hur du känner.
Jag kommer att säga till vår distriktssköterska nästa gång vi ses [nästa vecka] eller så ringer jag kommunen imorgon för familjerådgivning.
Massa kramar.