lördag 1 december 2012

Sjuk make och akutbesök

Maken stannade hemma i torsdags också. I går var jag hemma med Hilda och mådde bättre. Tog en promenad med grannen och hennes son och blev sedan bjuden på lunch.
Hilda fortsatte vara väldigt lös i magen. Ibland väldigt vattnigt och grönt. I går kväll gav vi henne vätskeersättning som hon kräktes upp och när hon fick mjölkersättningen kaskadkräktes hon efteråt.
Fortsatt dålig i magen i dag plus att hon inte kissade. Men hon har varit pigg och glad hela tiden och ingen feber. Men jag ringde ändå 1177 för att jag blev rolig då det kändes som att allt hon åt bara rann rakt igenom henne. Kvinnan på 1177 sa direkt att vi skulle på akuten.
Till saken hör också att maken vaknade och kräktes i natt, så han har legat till sängs/varit på toa hela dagen.
Packade ner Hilda i vagnen och gick till sjukhuset. Där gick det undan må jag säga. Från att vi kom in till att vi gick därifrån tog det mindre än två timmar. Då hade hon undersökts av läkare, blivit vägd, kollat blodtryck och temp, gett blodprov, fått provsvar och träffat läkaren igen.
Läkaren sa att hennes saltvärden (som kan bli dåliga om hon har mist mycket vätska) såg bra ut, men att om hon fortsatte ha diarre i morgon ska vi till vårdcentralen på måndag.

Så vi har med andra ord haft några intressanta sjukdagar här hemma...

Min teori är att maken och Hilda har magsjuka och att jag blev matförgiftad eftersom våra förlopp har varit så olika.

Nu ska jag krypa ner hos min lilla familj och tänka på kollegorna som julfestar just nu :)

God natt!

1 kommentar:

Luiza sa...

Åh, men krya på er fina ni.
Hoppas ni slapp gå till VC med Hilda.
Hur står det till med henne nu?

Massa kramar/
Luiza