fredag 23 augusti 2013

En arbetsvecka till ända

Nu har jag jobbat min första vecka efter mammaledigheten och jag måste ju få säga att det har gått över förväntan. Mycket tack vare mina fina kollegor som har välkomnat mig med öppna armar. Det är härligt att veta att man har varit saknad och att folk kommer och kramas och önskar välkommen tillbaka.
Har gjort en hel del kul jobb i vecka också. Med fortsättning nästa vecka.
Cheferna har jag inte sett mycket av, vilket är skönt eftersom det är dom som drar ner stämningen på jobbet.

För maken och Hilda har det gått bra. Det tar så klart ett tag att hitta egna rutiner, men de har roligt tillsammans i alla fall min lilla familj. Det har varit jobbigt att gå hemifrån på morgnarna när Hilda har varit vaken, för hon blir så ledsen. Men så blir hon desto gladare när jag kommer hem och det värmer mammahjärtat.

Tog en lite AW med maken och Hilda på restaurang ikväll. Sen en sväng förbi mamma och pappa där vi fick kaffe och välbehövligt babbel.

Nu ska vi koja ner oss i soffan.

Sov gott!

Vi plockade jordgubbar i söndags:


Tio liter blev bland annat marmelad och sylt: 


Hilda en morgon nu i veckan:

Lite pianospel hos mormor och morfar ikväll.

Inga kommentarer: