torsdag 12 september 2013

Här var det tyst...

...men livet tar lite för mycket tid just nu. Massa jobb och sen när jag kommer hem vill jag ju hinna mysa med skruttan innan det är sängdags för henne. Känns verkligen trist att vara borta så långa dagar. Fattar inte hur maken har stått ut under så lång period.

Jobbet är jättekul. Men det verkar som jag bara får stanna på den nya avdelningen till mitten av november. Trodde att det skulle bli till årsskiftet, men vi får se. Jag ska be om ett möte med mina chefer så får vi se vad vi kommer fram till. Det nya schemat på min gamla avdelning är helt bedrövligt (fattar inte hur de har fått igenom det i förhandlingen) och passar inte alls om man har barn, eller ett liv utanför jobbet för den delen... Jag är väldigt inne på att byta jobb. Ska bara komma på vad jag vill göra.

Med Hilda är allt bra. Vi var lite förkylda en sväng, men annars är allt som det ska. Nu är det bara dagar så går hon själv. I dag reste hon sig upp och stod själv en stund. Missade det, då jag jobbade. Men jag får väl se det nån dag hoppas jag. Hon är jättepratig och babblar på en massa, ger slängpussar, sjunger, låter tut-tut till ambulansen och massa annat. Hon är väldigt rolig och verkar ha mycket humor :).

Maken är hos grannen och kollar hockey. Vi var där allihop i kväll och åt middag, sen tog jag med Hilda hem och nattade henne. Ska snart gå och sova, är helt förstörd. Måste även förbereda ett jobb till i morgon då jag måste prata engelska. Det brukar gå bra bara man kommer igång, men jag behöver lite mer tid att förbereda mig.

Sov gott!

Läste lite saga:


Fina tjejen: 

Min stora tjej! 



Inga kommentarer: