måndag 30 september 2013

Tillbaka

Nu är datorn fixad och jag kan åter blogga som jag vill. Det blir som vanligt inte så många uppdateringar, men jag försöker hålla igång ett tag till i alla fall. Om det nu är någon som läser.

Det har varit rätt hektiskt senaste tiden. Mycket jobb, även på helgerna, och jag längtar efter några dagar med familjen, utan en massa måsten. Ska eventuellt till Stockholm två dagar denna vecka om det blir som tänkt. Åker på onsdag och kommer hem på torsdag eller fredag beroende på hur det går. Men till helgen ska jag försöka vara ledig.
Har dessutom blivit förkyld igen. Har inte tagit tiden att vila från den förra omgången, så det tog om ordentligt i helgen. Borde väl egentligen sjukskriva mig några dagar för att ta igen mig, men det är svårt.

Vi har köpt en bärstol till Hilda som vi ska försöka testa snart. Hon trivdes ju verkligen när vi lånade en till stugan för några veckor sedan, så vi investerade i en egen. Hittade en på ett företag i Tyskland. Den finns även i Sverige, men det blev betydligt billigare att beställa från utlandet. Och det tog inte många dagar innan den var framme.

Har även beställt ett motionsband. Känner att jag vill ha något hemma att träna på. Det är faktiskt svårt att ta tid till träning, så det blir perfekt att bara kunna gå ner i källaren för en långpromenad eller jogg.

Med Hilda är allt bra. Vi har haft några stökiga veckor med tandsprickning och dålig sömn, men nu verkar det ha lugnat sig ett tag. Bara två tänder som ska ut denna omgång. Då kommer hon att ha 16 mjölktänder. Hon går fortfarande inte, men det känns som om hon kommer att göra det när som helst.

Vi har sökt förskoleplats, men kommer inte få på nåt av ställen vi vill vara på. Så nu har vi vänt oss till ett föräldrakooperativ som verkar jättebra. Ska kontakta dem i morgon så att vi får komma och hälsa på.

Sov gott!

Hilda med en presentpåse på huvudet:


Inga kommentarer: