fredag 18 oktober 2013

Blåsor och AW

Vi var ju sjuka förra veckan jag och Hilda. Eller på henne märktes det inte så mycket efter helgens feber och kräkning. Och så hade hon lite utslag på benen som vi avfärdade som skavsår efte bärstolen.
Jag hade ont i halsen och kände mig hängig i slutet av förra veckan. I fredags kväll hade jag ont i fötterna och det visade sig att jag hade blåsor på dem. Sen började blåsorna poppa upp i händerna och i ansiktet. På lördagen hade jag några blåsor i hårbotten också. Sen blev det värre och värre. På söndag morgon ringde jag 1177 och de gav mig en tid hos läkare samma dag. Läkaren var jättebra. Konstaterade att jag troligen hade höstblåsor (tydligen jättevanlig barnsjukdom, men varken jag eller nån jag pratat med har hört talas om det. Och troligen det som Hilda hade haft) och att det hade triggat igång fler hudinfektioner. Hade då blåsor i näsan, i öronen, under fötterna och mellan tårna, i ansiktet, hårbotten och i handflatorna.
Läkaren skrev ut stark antibotika som verkligen har hjälpt. I dag är utslagen i princip borta, men jag har en del fläckar kvar. Var hemma från jobbet måndag och tisdag, även fast det tydligen var okej att jobba trots smittan. Men jag kände mig fortfarande dålig plus att jag såg ut som fan i ansiktet (inte det roligaste när man måste träffa folk hela dagarna). Men nu mår jag bra och är tillbaka på jobbet.

I kväll ska jag på AW med mammorna i föräldragruppen. Det var längesen vi sågs så det ska bli riktigt kul!Vi ska även försöka boka in en date med alla barn och pappor också, får se när vi kan få ihop det.

Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Luiza sa...

Men åh nej vad jobbigt. Skönt att det är över.
Fasar för det om Tilda råkar ut för höstblåsor.... En barnsjukdom jag hoppas hon slipper....
Kram