torsdag 10 oktober 2013

Tiden går

Oj, vad tiden går! Hinner knappt med nånting nuförtiden känns det som. Men jobbet är kul och Hilda mår bra.
Själv är jag inne på min fjärde förkylning på mindre än två månader. Otroligt segt! Men jag får aldrig tid att vila ut ordentligt och då tar det om.

Förra helgen var vi i stugan igen. Vi har köpt en bärstol till Hilda och testade den under en långpromenad i lördags. När vi kom in gav vi Hilda välling och sedan kaskadkräktes hon... Efter det var hon kokhet och hade frossa, stackars liten. Vet inte om det var någon snabb influensa eller tänder som spökade. Men på måndag morgon var hon som vanligt igen.

Vi har fått förskoleplats! Vi fick en som var helt fel, åt fel håll och som dessutom hotas av nedläggning. Började fundera på föräldrakooperativ, men det kändes inte heller helt bra.
Så fick vi brev i förrgår om att Hilda ändå fått plats på vårt andrahandsval. Vi ska dit i morgon och hälsa på. Planerad start är 13 januari. Förskolan ligger ganska centralt i stan, tio minuter hemifrån och väldigt nära både mitt och makens jobb. Dessutom bor makens föräldrar på samma gata som förskolan och mina föräldrar kanske fem minuter därifrån. Perfekt!

I kväll har vi ätit middag hos mina föräldrar. Mamma åker bort i två veckor på lördag, så vi ville hinna ses litegrann.

Nu ska jag ta min onda hals och packa ihop för idag. Snart är det helg!

Sov gott!


1 kommentar:

Luiza sa...

Hej sötnos
kul att ni fått en så bra fsk plats =).Hoppas ni trivs när ni ska hälsa på och att det känns lika bra =).

Tiden går verkligen så himla fort... Vi har också varit förkylda mycket och länge. Väldigt segt, men jag måste nog hålla med om att det är brist på sömn och vila som gör det...
Matilda är just nu hyfsat dålig dag 2 med feber och noll aptit, men jag hoppas det går över fort och blir bra snart... Hon har haft hosta rätt länge och lidit av den rätt mkt men det är bara att stå ut , enligt läkarens mening.

Hoppas ni får en fin kväll.
Kramen