måndag 18 november 2013

Måndag



Hyfsat lugnt på jobbet i dag. Kom på att jag har en blogg, så passar på att skriva en kortis.
Livet rullar på. Veckan med Hilda var fantastisk. Så kul att få vara med henne hela dagarna, även om det var lite slitigt emellanåt. Men vi var ute på små äventyr, träffade kompisar och myste på hemma.
Det har varit lite stökigt med nattningar och sömn senaste tiden. Hilda vaknar oftast några gånger per natt och det slutar vanligen med att hon får sova mellan oss i sängen. Hon sover väl okej, men ska ligga på mig och sparkas och knuffas. I morse höll jag på att ramla ur sängen :).

Förra veckan var vi på ett och ett halvtårs-kontrollen. Hilda fick börja med att rita lite på ett papper och sedan stapla klossar. De frågade hur många ord hon kan och vi rabblade upp en hel hög och det var kanske hälften av vad hon kan. De ska kunna säga ungefär tio ord vid den här åldern. Hon vägde 12620 gram och var 87 centimeter lång. Får se hur lång den här lilla damen blir till slut. För hon är väldans lång redan. Sist men inte minst var det dags för vaccin. Ingen höjdare att få en spruta inkörd i armen, tyckte Hilda. Men gråten gick över rätt snabbt. Nu väntar vi på eventuell reaktion som kan komma 5-10 dagar efter vaccinationen. Pratade precis med maken som sa att Hilda verkade hängig, så det kanske kommer nu då. Eller så är det en förkylning på gång. Vi får se. 

Har kört ett mål mat och två-tre måltidsersättning om dagen på veckorna och lite mer mat på helgerna i två veckor nu. Tre kilo ner, helt okej. Vill att det ska gå snabbare! Och måste ta mig iväg på träning! 
 
Nu ska jag fortsätta jobba. 
Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

Jisan sa...

Jag ska ta tag i det där med vikten jag med. Födde mitt andra barn för 6 veckor sedan och jag har gått ner alla gravidkilon förutom 10 (varav 3 kom på jul och nyår :-)). Tänkte köra samma upplägg som du. körde Itrim mellan barnen och gick ner 27 kilo så jag vet att det fungerar. Nu vill jag se ett snabbt resultat. Har inte tålamod känner jag. Så min plan är att köra måltidsersättnig till frukost, lunch och mellanmål, sedan äta en nyttig middag. Håller tummarna att det går ;-)

Sussie sa...

Hej! Kul att du lämnar en kommentar!

Det har gått lite upp och ner för mig. Nu tog julfirande över och det blev en hel del onyttigt, men nu är jag på banan igen. Känns skönt! Har också ungefär tio kilo kvar att gå ner. Men jag fick barn för 19 månader sedan... :)
Vi vet ju hur man gör och har de rätta verktygen, så bara man kommer in i det igen så brukar det gå av sig själv efter några dagar.
Önskar dig all lycka till! Berätta gärna hur det går, behöver lite pepp :).