måndag 4 november 2013

Hemma med Hilda

Hela veckan har jag den stora äran att vara hemma med Hilda. Maken är på jobbresa och åkte i går kväll. Han kommer hem på fredag kväll igen.
Det är stor skillnad att vara hemma själv med henne nu mot för hur det var innan sommaren då jag var det senast. Det behövs ju lite mer underhållning nu om man säger så. Men det är kul och vi har det mysigt, men det är svårt att variera dagarna. I dag har vi i alla fall varit på promenad och träffat mina föräldrar. I morgon ska jag träffa en tjej ur mamma gruppen och hennes dotter och vi ska gå på Öppna förskolan på morgonen. På kvällen är vi bjudna på middag hos grannen.

Passar på att köra en dietvecka nu. Kör med ett mål mat och tre mål måltidsersättning. Tänkte fortsätta så ett tag framöver. Vill gå ner mina sista gravidkilon och måste ta tag i det nu. Ska försöka lämna bort Hilda någon dag och ta mig iväg på träning också. Det var alldeles för länge sen jag var på gymmet och jag längtar verkligen. Köpte löpband för ett tag sedan, men vi behöver stöka undan i källaren för att få plats med det. Men sen är planen att gå/jogga/springa där flera gånger i veckan. Blir perfekt när det blir snö och man inte vill vara ute och halka.

Fyllde år förra veckan och firade med att bli magsjuk själv... Fick i alla fall fina presenter, bland annat pengar till nya träningsskor av minda föräldrar.
I fredags lämnade vi Hilda hos farmor och farfar för första övernattningen där och jag blev bjuden på finmiddag av maken.  Var jättemysigt. Vi kom hem vid ett :).

Nu ska jag snart sova. Det tar på krafterna att äta lite och härja med bebis hela dagen.

Sov gott!




Inga kommentarer: