måndag 1 september 2014

Man glömmer så lätt

Har inte skrivit så mycket på bloggen på senaste tiden och tänkte här om dagen på hur mycket nytta jag har haft av att läsa det jag tidigare skrivit. Det kan handla om att jag har glömt när något hände eller vill veta hur jag mådde under graviditeten med Hilda.
Så jag tänkte skriva lite om både Hilda och om bebisen i magen, för att komma ihåg hur det var sen :).

Hilda:
Har blivit en bestämd ung dam. Börjar många meningar med "Nej, inte ...", vilket är gulligt, men inte alltid.
Tycker om förskolan och är, trots att hon bara är 2 år, äldst på sin avdelning (1-3-åringar).
Har mycket humor och skrattar ofta. Förställer rösten och pratar roligt.
Hittar på småhyss och gömmer grejer för oss.
Äter efter humör. Vissa dagar nästan inget (välling går alltid ner) och vissa dagar som en vuxen.
Har fortfarande problem med magen, men vi har slutat med Forlax och kör på med katrinplommon och messmör istället. Det funkar för det mesta.
Kallar bebisen i magen för "tompis" (kompis) och pussar ofta på magen.
Kommer att bli världens bästa storasyster.

Bebisen:
Växer så det knakar.
Skrämmer mig ibland då den inte rör sig långa stunder. Men den kommer alltid igång.
Gör att jag blir yr när jag står och går för länge.
Ska bakas ungefär tio veckor till.
Gör att jag sover dålig på nätterna eftersom jag inte hittar någon skön sovställning.
Är väldigt efterlängtad.

Jag då? Jo, jag mår bra. Magen börjar vara i vägen för oväsentligheter som att ta på sig skorna och raka benen. Maken kan dock tänka sig att hjälpa mig med båda sakerna. Men i övrigt har jag inga större krämpor. Yrsel och sömnsvårigheter då. Men inte så att det stör jättemycket.

Kuggade min första uppkörning, men nu är det snart dags igen. Vill verkligen bli klar med det här nu så att jag kan fokusera på min familj istället.

Ha en fin dag!


Inga kommentarer: