torsdag 11 september 2014

På tvären

Jaha, ännu en bebis som inte vill ligga med huvudet neråt... Var på MVC i tisdags. Barnmorskan berättade att bebisen lagts sig tvärs över i magen. Så nu är det väl bara att vänta och se om den vill vända på sig eller om vi måste försöka hjälpa till. Eller om det slutar med snitt som med Hilda.
Tog inga prover mer än blodtryck. Det låg på 120/60, så det var ju bra!
Vi ska tillbaka nästa vecka och kolla läget. BM vill att jag går ner på halvtid, men jag känner att det går bra att jobba 75% ett tag till. Hon tycker att jag borde försöka vila mer, men än går det bra tycker jag.

I går var jag på första passet gravidyoga. Eller första passet yoga någonsin. Var så himla skönt, när jag väl hade kommit ner i varv. Och jag var så pigg i går kväll och i dag när jag vaknade kände jag mig utsövd och pigg i kroppen. Och inget ont i fogarna. Fem gånger till ska jag gå (om bebisen vill stanna kvar så länge).

Jag tog ju äntligen körkort förra veckan. Idag körde jag till jobbet för första gången. Och första gången som jag var ensam i bilen. Kändes lite konstigt, men skönt. Det enda dumma var att det var så dimmigt. Men jag tog det lugnt och kom fram som jag skulle, utan incidenter.

I eftermiddag ska jag ta med mig Hilda på loppisrunda och fixa inredning till hennes rum.

Ha en fin dag!


Inga kommentarer: