fredag 26 september 2014

Bebis, bilder och bilkörning

Var snäll mot en kollega och tog tidiga passet idag. Började således 5.30. Insåg igen vad skönt det är med körkort och tog bilen till jobbet. Tror att jag har parkerat lite dumt, så att det blir svårt att komma ut sen, men det får lösa sig i eftermiddag.
Hilda har så klart varit vaken en massa i natt och legat mellan oss i sängen. Så jag är mer än trött i dag. Hon sov verkligen oroligt. Vet inte vad det kan ha berott på, eventuellt nån form av sjukdom på gång. Maken får kolla läget när de kliver upp.

I söndags träffade vi upp med en hobbyfotograf som tog fina bilder på oss. Dels med oss alla, dels med mig, Hilda och magen och så på bara Hilda. Vi blev jättenöjda och har ett gäng fina bilder att välja mellan. Ska förstora upp och rama in några stycken har vi tänkt.

I dag går vi in i ny vecka. Vecka 33 för att vara exakt. Och det innebär ju att det är ännu närmare förlossning. Sist vi var hos barnmorskan låg bebisen med huvudet neråt, men jag tror att den har vänt sig både en och två gånger sedan dess. Går på gravidyoga en gång i veckan och tror att bebisen vände sig rätt efter en övning där. Men nu vet jag inte.

Konstaterade i alla fall häromdagen att jag mår väldigt bra för att vara så långt gången. Lite svårt att sova har jag för att jag inte hittar någon skön sovställning. Har ont i blygdbenet i bland. Blir väldigt yr när jag har ätit för dåligt. Men i övrigt helt okej. Så skönt, med tanke på hur mycket ont jag hade med Hilda.

Nu ska jag fortsätta jobba.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: