torsdag 16 oktober 2014

På BB

Här ligger jag mitt i natten, ensam i ett rum på BB. Fick onda och kraftiga sammandragningar på jobbet i morse och när de aldrig släppte ringde jag förlossningen som bad mig komma in. Det konstaterades med hjälp av kurva att jag hade regelbundna sammandragningar. Läkaren som undersökte mig sa att jag inte var öppen. Fick sedan vänta och gick och åt lite lunch. Kom tillbaka och tog ny kurva med samma resultat. Sedan fick jag vänta flera timmar på besked eftersom det var typ fem förlossningar som pågick samtidigt. Tog ännu en kurva på kvällen och då hade allt tilltagit ordentligt. Barnmorskan kände även om jag var öppen och konstaterade att cervix var helt borta. Så jag fick stanna kvar över natten för observation. Har sovit några timmar men vaknade av ont och nu har jag regelbundna sammandragningar igen. Funderar på att prata med personalen snart. Om det är nåt på gång kan det ju vara skönt att hinna få hit maken.

Håll tummarna!

Kram  

Inga kommentarer: