tisdag 28 oktober 2014

Tid hos BM

Idag ska vi till barnmorskan igen. Det var över två veckor sedan sist, så det känns bra. Har ju förvisso varit på sjukhuset två gånger, men jag gillar vår bm och tycker det är skönt att få komma dit.
Har en del förvärkar och igår hade jag ordentligt ont i ryggen. Men bebisen verkar inte vara på väg än. På fredag när vi går in i 37+0 räknas bebisen som färdigbakad, så efter det är den mer än välkommen, 
Längtar tills vi är fyra i familjen och tycker att det ska bli spännande att se Hilda som storasyster. 

Hilda har självmant slutat sova på dagis. Hon behöver det egentligen för hon är ett litet åskmoln på eftermiddagen när jag hämtar henne. Och så blir hela kvällen tråkig för att hon är på så dåligt humör. Idag ska de testa om hon kan sova efter lunch istället. Hon sov över en timme både lördag och söndag, men lite senare och det var inga problem.

Det är bra för mig att vara sjukskriven och vila. Men jag orkar inte göra mycket mer än så. Vi har nog det mesta klart inför bebisens ankomst. BB-väskorna står packade i hallen och alla minikläderär tvättade och nerstoppade i byrån.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: