tisdag 14 oktober 2014

I vecka 35

Det börjar närma sig nedsläpp. Fem veckor kvar till BF. Det är helt otroligt vad graviditeten har gått snabbt den här gången! Men så har jag ju lite annat att tänka på än magen också.
Allt flyter på relativt bra. Börjar känna mig rätt otymplig, men har inte ont. Bara i höfterna när jag sover och så kan jag få lite ont i bindväven i magen när jag går längre sträckor.
Var hos BM i går. Allt såg fint ut. 110/55 i blodtryck och bra värden. Bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt. Dock inte fixerat ännu. Jag är så nyfiken på att få träffa lilla pyret och se vem det är. 

Jobbar tidiga passet den här veckan och börjar 5.30. I natt har jag sovit lite bättre än vanligt i alla fall. I går var jag som en levande död. Men efter jobbet hämtade jag Hilda på förskolan och gick hem och la mig en timme. Hon fick titta på lite tv under tiden som jag vilade. Sen var vi bjudna på middag hos grannarna, så det var skönt att slippa laga mat.

I dag är det fotografering på dagis. Hoppas maken lyckas få göra nån frisyr på fröken. Hon börjar få väldigt långt hår, men vägrar tofsar och spännen.

Vi håller på att inreda Hildas rum och det blir riktigt bra. I dag efter dagis ska vi gå och köpa pysselgrejer - pärlplattor, målarfärg, lera och annat så hon har lite roliga grejer att dona med på rummet. Vill att hon ska ha sitt eget krypin där hon kan vara och mysa och leka när jag är tråkig och ammar :).

Nu ska jag fortsätta jobba.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: