söndag 1 juli 2012

Morgonmålet

Hilda äter frukost just nu. Jag är jättetrött och vill somna om ett tag. Igår var en ätardag för fröken och det kändes som om jag inte gjorde annat än att amma. Hoppas att det ska vara lite lugnare idag.
Vi har i princip slutat med ersättning nu. Är hon väldigt missnöjd och hungrig på kvällen brukar vi ge henne en skvätt så att hon ska få sova några timmar. Men oftast vill hon inte ha.
I måndags på BVC hade hon gått upp bra igen och det var bara 25 gram kvar till födelsevikt. Så det går uppåt!

Annars lunkar dagarna på och vi lär känna Hilda bättre och bättre. Har haft några besök nu och det har bara varit roligt.

Nu ska jag mysa med prinsessan!

1 kommentar:

Luiza sa...

Vad skönt att amningen funkar bra nu. Jag antar att du varit envisare än mig gällande den och jag kan inte låta bli att bli avis...
Vet inte hur mycket eller länge er Hilda blev tillmatat, iof. Matilda blev ju det från första början och ganska länge... Sen var vi tvungna att öka intaget hela tiden...fan, jag fick aldrig en suck med amningen, med den takten... Du förstår , de första dygnen upp till 7 dygn, var vi tvungna att öka intaget med 10 ml per dygn, det är ganska mycket för en sån liten och inte helt lätt...
Nu blev det en novell...jag antar att jag var tvungen att få ur mig det dåliga samvetet, haha...

Hoppas du fått sova lite.
Kramar.