måndag 30 juli 2012

Magont

Vi har nu gett Hilda Minifom i några dagar och märker stor skillnad på henne. Inte alls samma gråt och otröstligt skrik som förra veckan. Är hon ledsen går det oftast snabbt över med mat eller kramar. Så skönt att det finns nåt som hjälper den onda magen. För det skär verkligen i hjärtat när hon har sådär ont och man inte kan göra något.

Annars tänker jag just nu mycket på flytt och på dop. Flytten blir 1 september och dopet 11 augusti, på min namnsdag.
Flytten känns som ett ganska stort projekt, så det känns kul att vi har något trevligt att se fram emot och lägga tid till. Till dopet kommer mina bröder med familjer. Ska bli så kul att träffa dem. De har inte träffat Hilda än. Min ena bror och makens syster ska vara faddrar.

Nu ska jag skynda mig att duscha medan lilla fröken sover i pappas famn.

Ha en fin kväll! 

2 kommentarer:

LinnaLi sa...

Vilken tur att det verkar hjälpa! Varken Aivi eller Eira har blivit hjälpta av det. De har bara varit tuttiga och skrikiga när de inte har fått ligga vid bröstet ;P

Här hemma har vi börjat få ordning på sömnen på kvällarna, skönt efter ett år av konstant bärande av bebis ;P

Ha det bäst!

Kram

Linda

Luiza sa...

Ush, ja, det där med magont vet vi hur det är, dock har det inte varit så farligt här. Inga direkta gallskrik utan mer bara lite lätt gråt. Men det hjälper med mat , som du säger.
Vi använder oss av en ersättning som heter babysemp lemolac, och den hjälper faktiskt rätt bra. Vi byter ut den vanliga med lemolacen morgon och kväll. Sen ger jag magdroppar i maten hon äter till lunch.

Mysigt med dop. Vi ska ha vårt den 1:a sep. då ni flyttar =).
Ta gärna några bilder som du kan publicera här om du orkar, så jag får lite inspiration inför vårt dop. Skulle vara kul att se =).

Massa kramar/
Luiza