måndag 26 november 2012

Stockholmshelg

Har haft en jättemysig helg i Stockholm med bästa familjen!
Åkte tåg halvåtta i fredags morse. Hilda sov första biten och var sen vaken och glad. Hon sov någon gång till också. Gick verkligen jättebra.
Åkte till Rival och checkade in när vi kommit fram. Träffade sedan min kompis och fikade med henne och hennes son.
Senare mötte vi upp med min pappa och bror och senare även makens syster och min mamma.
Jag gick till hotellet med Hilda vid nio och nattade henne. Maken kom hem vid tolv.
På lördagen åt vi lång frukost tillsammans med min andra bror, hans fru och deras dotter. De bodde också på Rival. Mamma och pappa kom dit och drack kaffe innan vi gav oss ut på stan.
Lite senare gick vi till Hornstull där min farmors syster bor. Pappa fyllde år i lördags och tanten fyller 96 snart, så vi firade dem båda med champagne och tårta.
Åkte sen tillbaka till hotellet och gjorde oss i ordning inför kvällens middag på restaurang. Var så himla mysigt att vara samlade allihop, åtta vuxna och två barn (och en liten till på väg i svägerskans mage). Det är alldeles för sällan som vi ses allihop. Nu ses vi igen vid nyår då vi ska fira jul.

I går morse badade jag och Hilda badkar tillsammans för första gången. Var så mysigt!
 Sedan åt vi frukost med hela familjen, gick in till stan från Mariatorget via NK:s julskyltning och fikade innan vi skulle till tåget.
Tyvärr hade det skett en olycka vid Knivsta så vi fick vänta 40 minuter innan vi vkom iväg och i slutänden var vi över en timme sena. Så vi var inte hemma i huset förrän vid elva.

Men vi kom fram till slut och är så nöjda med helgen och att det gick så bra att resa med Hilda.


Hilda på tåget ner:
 Hilda testar hotellsängen:
 Cirkus Scott saknade en lama :):

Det var fint vid Sergels torg:

På tåget på hemvägen: 

1 kommentar:

Luiza sa...

Sötskrutt!!!!
Vad kul att ni hade det bra i helgen =).

Låter så himlans mysigt att äta hotellfrukost.
Skulle också vilja ha...

Vi får satsa på den där träffen nästa gång =D.

Många kramar/
Luiza