tisdag 18 juni 2013

40-årskalas och bröllopsdag


I helgen som var packade vi in oss på tåget som bar oss till västkusten och min äldsta bror med familj. Det var nämligen dags för honom att fylla 40 och vi ville så klart vara med och fira.
Resan gick jättebra, trots att det tog cirka 9 timmar från dörr till dörr. Hilda var så duktig, lite gnällig nån gång, men det är klart att hon blir det av att sitta still så länge.

Vi hade en fin, men alldeles för kort helg med hela familjen och några av brorsans vänner som var med på festen.
Fick ju även träffa familjens nyaste medlem - äldsta brors andra barn, lillkillen som föddes 6 maj! Så himla söt och fin. Kändes märkligt att hålla en så liten bebis när jag är van vid Hilda. Och det var knasigt att byta blöja på en kille :).

Vi åkte hem i söndags eftermiddag och var hemma sent på kvällen.

I går hade jag och Hilda en slappardag här hemma med promenad på eftermiddagen.

Idag har vi varit på utflykt med öppna förskolan. Träffade många vänner där och gick med några och lunchade.

Jag och maken har idag varit ett par i åtta år och firar vår andra bröllopsdag! Har firat lite med oxfilémiddag och ett gott Amarone till det. Hurra för oss!

Sov gott!

På tåget:

Läser lite: 

Lunchpaus i Skövde på hemresan:


Sov gott på tåget: 

Hej skuggan!

Testar mina gamla glasögon:


Utflykt idag:

Söt kaninunge: 

Stora tjejen i stora gungan:


Hilda kröp upp och somnade i min famn när vi satt på govet och lekte:

Inga kommentarer: