måndag 24 juni 2013

Semesterlunken

Nu har vi kommit in i semesterlunken så smått. Och idag har det till och med varit fint väder hela dagen. Igår gick vi på långpromenad och tanekn var att jag skulle springa/promenera samma runda i dag (6,2 km). Började bra med snabb gång och joggade sedan en bit för att sedan köra lite intervaller. I den jobbigaste uppförsbacken blev jag plötsligt attackerade av flera arga getingar och fick springa i panik för att försöka komma ifrån dem. Varje gång jag saktade ner var de där igen. Jag är troligen allergisk (somnade senast jag blev stucken) så jag ville inte direkt utmana ödet. När jag väl kommit uppför backen försvann getingarna. Var helt färdig och skiträdd. Fortsatte på rundan och såg att det var rökigt en bit bort. Räddningstjänsten har övningsområde där och höll på att elda. Så när jag närmade mig insåg jag att det inte skulle gå att ta sig genom röken, så jag vände. Ner för getingbacken och sen hem. Blev i alla fall lite över 5 kilometer, så jag får vara nöjd. Men det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig. Får nog hitta en annan runda/springa på löpband när det är så varmt och fuktigt ute, så jag slipper bli getingjagad igen :).

I kväll lämnade vi Hilda hos hennes farmor och farfar och gick ut och åt. God sallad med lammytterfilé och chevreost. När vi ätit gick vi på bio och såg The internship. Halvkul film, som var två timmar Google-reklam. Det viktigaste var att vi gjorde nåt tillsamman och det var mysigt att sitta i biomörkret och hålla handen :).

I morgon åker vi till sommarstugan. Ska förbi makens mormor och hälsa på också. Det var länge sen hon träffade Hilda, så det ska bli jättemysigt att de får lite tid tillsammans.

Kom på att jag inte skrivit om vår midsommar. Vi firade på dagen med picknick och på kvällen grillade vi hos våra grannar. Jättemysig dag och kväll!

Sov gott!

Hilda på midsommar:

Lilla familjen:

Regnbåge ikväll: 

Inga kommentarer: