tisdag 16 augusti 2011

Överraskningshelgen

Kom ju på att jag inte har berättat vad jag hittade på för födelsedagsbarnet i lördags.
Vi vaknade tidigt, vid sju redan, och låg och drog oss ett tag. Sen klev vi upp och jag gjorde frukost. Maken fick även ett paket med en kokbok för indisk mat. Han har börjat laga sånt, men har inte hittat så många bra recept. Så det här var perfekt!
Vid elva gick vi på ett spa i närheten och badade bubbelpool och bastade. Var riktigt mysigt.
När vi var klara där gick vi hem och gjorde oss i ordning och gick sedan ut på stan. Kollade på matmarknaden de hade på torget och åt sedan indiskt till lunch.
Sprang på mina föräldrar och drack kaffe med dom.
Sedan gick vi hem och då berättade jag för maken att vi skulle packa grejer för övernattning. När vi var klara tog jag med honom till ett hotell fär vi checkade in.
Jag var rätt trött så vi sov lite middag och tog det lugnt på eftermiddagen.
Vid 18 gick vi ner till hotellbaren och drack varsin öl innan det var dags att gå till restaurangen där jag hade bokat bord. Vi åt fondue, men var fortfarande så mätta efter lunchen så vi fick inte i oss så mycket. Men det var mysigt i alla fall!
Senare på kvällen gick vi tillbaka till hotellet en sväng och gick sedan till en bar en bit bort. Var hemma vid tolv då vi gick och la oss.
Fick hotellfrukost på morgonen. Men jag var fortfarande så mätt, så det blev inte så mycket av den varan heller. :)
Vi stannade kvar på hotellrummet till utcheckning vid tolv och gick sedan hem och hängde. Blev bjudna på middag hos svärisarna på kvällen.
Både maken och jagvar mycket glada och nöjda med helgen! Det ska vi göra om!

2 kommentarer:

Luiza sa...

Vilken underbar överraskning du planerade för han/er.
Ni verkar haft en alldeles underbar helg.
Jag blir nästan sugen, fast jag precis haft mitt roliga...

Ha en fin kväll.
Kramar

Sussie sa...

Ja, det var verkligen kul och mysigt! Skönt att bara få rå om varann en dag.
Man behöver ju inte alltid gå all in. Men bara att gå och ta en fika på kafé en vardagskväll kan jag tycka är lyxigt. Speciellt om det är mycket som händer omkring en samtidigt och man "glömmer bort" varann litegrann.

Kram!