tisdag 5 juni 2012

Väntar

Vi har nu varit här i fyra timmar. Har tagit ctg, fått dropp, tagit blodprov och urinprov och gjort ul. Kotten ligger kvar med rumpan neråt.
Vi vet fortfarande inte när och om det blir snitt idag. Men jag hoppas verkligen det. Skulle vara jobbigt att gå igenom samma process i morgon igen.
Personalen vi träffat är underbar och vi har fått ett eget rum på BB. Maken sover lite nu och jag slumrade just några minuter.

Edit 15.55: Väntar fortfarande. Vi var på väg ner för en timme sedan, men då kom det så klart ett akutfall. Men BM sa att de vill göra snittet idag i alla fall och tror att det blir om en eller två timmar. Har kateter isatt nu också, så det finns hopp om det. :)
Kan ju säga att jag är rätt hungrig efter att ha varit fastande sedan ca 21 igår kväll... Längtar efter nåt gott ikväll. Är inne på min andra droppåse nu i alla fall. Denna är med sockerlösning så jag ska bli lite pigg till operationen.

Hörs sen!
Edit 18.25: Har fortfarande inte kommit iväg... Börjar bli lite less nu kan man ju säga. Men läkarna vill tydligen att snittet görs idag, så det är ju positivt.

Inga kommentarer: