tisdag 19 februari 2013

Bokmys och mammahäng

I morse blev det bråttom då lilla fröken vägrade vakna och jag till slut fick upp henne vid halvtio. Klädde på, gav gröt, packade ner i vagnen och gick iväg strax efter tio. En bit på vägen kom jag på att jag hade glömt mobilen hemma. Hade ingen koll riktigt vad klockan var (eftersom den sitter i mobilen) och vågade inte chansa. Kom i tid till biblioteket utan mobil och kunde sätta oss i ring med de andra bebisarna och mammorna som var där. Fick höra några sagor och sjunga lite tillsammans.

Gick förbi mamma och lånade hennes telefon för att boka lunchdejt med maken och mötte sedan upp med honom.
Åt god lunch med kyckling och rotsaker. Hilda fick keso, banan och lite bröd.
Sen åkte vi buss till en av mammorna i föräldragruppen och fikade och lekte med alla bebisar och mammor (utom en som är utomlands). Jättemysigt var det!
Promenerade sedan hem vilket är en ganska bra bit. Gick även och handlade på vägen. Så jag var ordentligt slut när vi kom hem vid halvfem.

I kväll tog vi på oss varma kläder och gick på ett event en bit från där vi bor. Fick varmkorv och tittade på när barn åkte skidor. Det var kul, men lite kallt, så vi blev inte så långvariga.

Nu är jag uppkrupen i soffan och mår dåligt igen. Hoppas verkligen att den här förbannade förkylningen kan förvinna ur min kropp snart!

Ha en fin kväll!

Hilda och spegeln.


I Babybjörnselen och fina vintermössan ikväll. 

Nyvaken liten fröken. 

Inga kommentarer: