onsdag 6 februari 2013

Frisörbesök och hosta

Lilla fröken är förkyld. Hostar och snorar och är väldigt mammig. Men vi upplever det som om det är lite bättre ikväll.
I måndags var vi bara hemma och vilade. I går var jag och Hilda på bibioteket på babybokstund. Det lästes sagor och så sjöng vi lite och läste nån ramsa. Mysigt! Det var vi och två mammor till med sina två killar.
På eftermiddagen, efter lunch hos mormor, mötte jag upp tre av mammorna i föräldragruppen och gick till ett lekhus med dem. Det fanns en hörna för små barn där, men kuddar och gåstolar bland annat. Hilda var lite hängig då och blev jätteledsen för ingenting så vi gick därifrån så att hon fick sova efter ett tags lek. Hon hade lite feber när vi kom hem, så det var nog det som spelade in.

I dag har vi myst på förmiddagen. Efter lunch gick vi ner till stan där vi mötte upp med min mamma och gick en sväng eftersom Hilda somnat. Sedan tog mamma över vagnen medan jag gick till frisören. Var välbehövligt efter att inte ha varit där sedan i november... Men nu är det uppfräschat och nyfärgat!

Maken har varit i Stockholm över dagen. När han kom hem la vi Hilda och åt sedan middag och drack ett glas vin och pratade om dagen. Han kommer troligen att åka ner en hel vecka snart. Blir lite stressad när jag tänker på det, men det kommer säkert att gå bra att vara själv med Hilda några dagar och nätter.

Det är så surt att när vi väl har börjat få till det med sömnen så blir hon sjuk igen och vaknar hela tiden av att hon är täppt eller hostar, stackarn. I morgon ska jag träna, då får hon vara hos mormor. Sen går vi hem och myser på eftermiddagen.

Nu är bönan vaken, så det är väl bara att packa ihop för idag och gå upp och sova med henne.

Sov gott!

Inga kommentarer: