fredag 22 februari 2013

Öroninflammation

Igår var jag hos läkaren för att kolla öronen. Det var bra tyckte han för min ena trumhinna var jätteröd och svullen. Fick penicillin och rinexin. Får hoppas att det ger med sig nu då.

I onsdags blev jag bjuden på lunchande grannen och hennes son. Vi lekte lite och gick sen på promenad. Hilda var rätt kinkig hela tiden vi var med dom. När vi kom hem tyckte jag att Hilda var varm. Tog tempen och då hade hon 38,4 och sen steg det till 38,9 kanske snart. Så hon fick Alvedon och blev piggare. Tror det är tänder och inte sjukdom som spökar denna gång.

Igår var det bra igen. Träffade två kompisar med barn på förmiddagen innan läkarbesöket. Lämnade Hilda till mamma så att hon slapp följa med till läkaren. Det var tur för det var lån väntetid.

Stannade kvar hos mamma och pappa tills maken slutade och gick och handlade lite.

Idag är maken ledig. Så skönt! Vi ska äta lunch på stan sen. Ikväll sitter jag åter i juryn i musiktävlingen, sjunde året i rad nu :).

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: