onsdag 10 april 2013

Ett år

I dag är det ett år sedan den där dagen som började med kraftiga sammandragningar och slutade med sjukskrivning efter besök på sjukhuset. Känns konstigt att ha varit borta från jobbet så länge, men samtidigt skönt eftersom det pågår en stor omorganisation just nu. Vet inte alls vad jag kommer tillbaka till. Och vet inte ens om jag vill tillbaka. Drömmen är att hitta ett nytt jobb, men det är rätt mörkt på arbetsmarknaden just nu. Har hittat ett som jag ska ringa och höra mig för om i alla fall. Det är ett jobb jag verkligen vill ha, men som jag inte vet om jag är kvalificerad för med den utbildning jag har.

Har haft en lugn start på veckan. I måndags var vi bara hemma förutom en promenad. I går åt jag och Hilda lunch med en kompis och hennes son. I dag har vi varit hemma och på kvällen var det bokcirkel hos min mamma. Hilda var med och fick hålla morfar sällskap tills maken kom förbi. Vi gick hem strax efter åtta då Hilda inte orkade mer.

Både i går morse och i morse har jag packat ner Hilda i vagnen och tagit morgonpromenader. Har gjort maken sällskap till jobbet och sedan tagit en omväg hem, så det i alla fall har blivit ca 45 minuterspromenader. Skönt att starta dagen så. I går plockade jag även fram gummiband och pilatesboll och körde lite träning här hemma på kvällen. Jättebra när jag inte känner att jag hinner ta mig till gymmet. Nu var det lite för längesen jag tog mig iväg, men hoppas på att kunna ändra på det i helgen.

Sov gott!


Morgonpromenad i pyjamas :)

Inga kommentarer: