onsdag 24 april 2013

Sjukhusbesök och öppna förskolan

I morse var det dags för uppföljning av Hildas mjölkfria diet på sjukhuset. Träffade en "kiss- och bajsexpert" som var jätteproffsig och svarade på alla mina frågor. Hilda skötte sig exemplariskt och fick ett bokmärke (som hon direkt stoppade i munnen) i belöning. Hon vägde 9930 gram i dag och följer kurvan fint. Det känns skönt eftersom jag varit lite orolig att hon inte äter tillräckligt. Men det verkar ju funka bra det här.
Eftersom det har varit lite krångel med hård mage igen efter magsjukan fortsätter vi med Forlax och mjölkfritt ytterligare några veckor. Annars skulle vi ha börjat ge lite mjök igen till veckan för att se om hon reagerar på det. Men vi tänker att hon får köra på tills vi har varit utomlands och så ser vi hur hon mår efter resan.

Efter sjukhusbesöket träffade jag kompisen I och hennes E och gick på öppna förskolan och lekte. Vi var kvar där några timmar innan vi gick och åt lunch. 

I går hade vi sista föräldraträffen på BVC. Pratade om säkerhet i hemmet. Eller mest härjade bebisarna omkring och överröstade den stackars sköterskan :). Innan hade vi träffats några styckem på öppna förskolan och ätit lunch och lekt. Och efteråt gick jag och två mammor och drack kaffe på kafé.

Hilda har äntligen kunna sova i nya vagnen. Hon har varit alldeles för nyfiken nu när hon ser allt som händer omkring. Så det har varit svårt att slappna av för henne. Men både idag och igår har hon sovit längre stunder och verkar trivas bra i sitt nya fordon.

I morgon hade jag tänkt träna som vanligt, men mamma som brukar vara barnvakt är jätteförkyld. Vi har städning här hemma på eftermiddagen, så jag får se vad vi hittar på för nåt. Vi kan inte vara hemma i alla fall. Får se om det är nån i föräldragruppen som vill hitta på nåt kanske.

Sov gott!





Inga kommentarer: