tisdag 2 juli 2013

5/2 och ute-Friskis

I dag startade jag och maken vårat försök med 5/2-dieten. Så vi har haft fastardag idag. Jag har ätit ca 500 kcal och han 600. Har gått bra, även om jag var väldigt trött och hungrig på eftermiddagen. Avslutade dagen med ett Friskispass utomhus, som de kör gratis hela sommaren.
Vi har tänkt testa 5/2 i fyra veckor för att se hur det går, om det ger nån effekt och hur vi mår av det. Har hört många som kör det och mår jättebra. Jag vill gå ner i vikt och bli piggare, maken vill få mer energi och mår inte dåligt av att gå ner några kilon heller. Det känns jättebra att vi gör det här tillsammans, då kan vi peppa varandra och hjälpas åt att planera när och hur vi lägger upp fastan och träning.
När jag gick på Itrim fick ju han klara sig själv och laga all mat (i alla fall i början när jag inte ville vara kring mat så mycket). Så det känns roligt att få göra den här, förhoppningsvis nyttiga, resan tillsammans.

Sov gott!

I dag tog sig Hilda hela vägen upp för hela trappan på första försöket. Nu är det trappklättring som gäller hela dagarna :)

Inga kommentarer: