tisdag 26 januari 2010

Lite besviken

Jag trodde verkligen att jag hade gått ner mer i vikt. Men 3,8 kilo ner är väl inte fy skam det heller. Dessutom har jag gått ner 3,3 kilo fett och bara 0,5 kilo i muskler och det måste ju vara bra?

Det var kul att träffa gruppen också. Vi är bara kvinnor, vilket jag tycker är lite konstigt med tanke på att det finns fler överviktiga män än kvinnor i länet där jag bor. Men jag har ju faktiskt sett en del män på träningspassen, så några finns det.

Såhär ser dagens kvitto ut:

Body type: Standard
Gender: Female
Age: 30
Height: 167
Weight: 113,1
BMI: 40,6 (-1,3 enheter)
BMR: 7989 kj, 1910 kcal
Impedance: 438
Fat%: 49%
Fat mass: 55,4 kg
Fat free mass: 57,7 kg
Total body water: 42,2 kg
Target body fat: 21-33%
Predicted weight: 86,7 kg
Predicted fat mass: 15,3-28,4 kg
Fat to loose: 26,4

4 kommentarer:

Monika sa...

Bra jobbat Sussie! 3,8 kilo är bra och framför allt att du inte tappar så mycket i muskelmassa!!! Kämpa på!

Sussie sa...

Tack för peppningen Monika!
Jag är inte den som ger upp i första taget. Och jag ska inte stirra mig blind på vad vågen säger. Det viktigaste är ju faktiskt att jag känner i kroppen att jag mår bättre och att jag redan nu orkar mer än jag gjorde för några veckor sedan.
Hur går det för dig?

Unknown sa...

Min våg hemma är så himla bra. För den visar mer än vad itrim vågen visar. Så varje gång jag går på grupp så har jag gått ner mer än vad jag trott, nu funkar det kanske inte att lura sig själv så länge till, har börjat räkna med att jag gått ner mer..sist blev det inte så bra, jag gick ner mer första veckorna vilket jag inte räknade med hemma utan drog av lite för vågat omedvetet inför andra vägningen.

Sussie sa...

Jag köpte faktiskt en ny våg igår på Ica Maxi. En platt elektrisk, lila sak, som är riktigt snygg för att vara en våg... Tror att den stämmer ganska bra överens med Itrimvågen, men vi får se i morgon då det är dags för motivationssamtal och vägning.