söndag 31 januari 2010

Nytränad

Kom hem på eftermiddagen idag. Åt en shake, bytte om och åkte och tränade. Gick verkligen hur bra som helst idag och ett tag trodde jag att jag bara hade gått två varv, för det gick liksom för lätt. Men det var tre varv och så lade jag på situps, armhävningar och plankan. Och när jag kom hem körde jag olika övningar på min stora träningsboll. Pratade med en coach på Itrim och berättade att det går så långsamt neråt för mig. Han sa att alla har olika förutsättningar och att jag inte ska jämföra mig med andra. Men det är väldigt segt att jag inte märker så mycket resultat. Har i alla fall tränat 4 gånger den här veckan och gått mina steg alla dagar utom igår.
Köpte med mig lite LCD-mat så att jag har hemma på onsdag. Köpte även den nya VLCD-gröten och mototssoppan. Har ätit soppan nu och måste få säga att den var god. Blir nog lite vitlök i den nästa gång. Men det var gott med lite kryddig mat och att det var morotsbitar i den, så att jag fick tugga litegrann.
I morgon ska jag ta bort ett födelsemärke som sitter så till att det nog kommer att bli svårt att träna i början. Ska försöka gå långa promenader varje dag tills det har läkt så pass att det inte gör ont längre.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Där är jag nu.

Det går seeeeeegt neråt på vågen för att vara mig. Jag går annars ner väldigt mycket och fort.

Jag tränar inte så mycket nere på itrim. Har fått rådet att göra så, men jag går massor istället. Känns som om det blir för mycket. En utedag på jobbet genererade i 18000 steg och att då gå och träna efter det, det känns som om det blir för mycket för futtiga 800 kcal (LCD) och jag går ju ner i vikt. 8.3 kilo första 2 veckorna, 3,6 andra perioden. Det är inte dåligt. Men visst är det skönt att träna, det säger jag inte emot.

Härligt när man börjar se resultat också, både gällande orken och fysiken.

Sussie sa...

Det går lite segt för mig också just nu, Mycket för att jag inte har kunnat träna och gå så mycket som jag vill och borde.
Jag tränar gärna på Itrim. Tycker om konceptet med cirkelträning.
Har ett stillasittande jobb så jag får verkligen kämpa för att komma upp till mina steg de dagar jag inte tränar. Skulle mer än gärna ha ett jobb som innebar mer rörelse. Ska flytta snart och då kommer det bli mer naturlig vardagsmotion, och det känns väldigt bra.