lördag 23 januari 2010

Nu kör vi!

Strax före jul bestämde jag mig - nu måste jag gå ner i vikt! Jag hade tidigare hört talas om Itrim och tog kontakt med dem och bokade en tid för information. Väl där blev jag visad runt i lokalerna, skrev på för 24 månader (!), fick tid för min första hälsoanalys och bestämde att jag skulle komma på träningsintroduktion samma vecka.
Jag kom igång med träningen riktigt bra. Över jul och nyår var jag utomlands och det enda jag tänkte på var att få komma igång med dieten. Det dröjde ytterligare en vecka innan hälsoanalysen och under den tiden tränade jag mycket.
Hälsoanalysen var inte alls munter. Det visade sig att jag vägde 116,9 kilo (hur nu det gick till) och att jag behöver gå ner cirka 30 kilo (till att börja med) för att hamna på rätt sida tabellen.
Dagen efter började jag med dieten, som består av fyra pulverprodukter - två soppor och två shakes. Jag äter fyra gånger om dagen, med max fyra timmars mellanrum och får välja bland dessa pulver.
Just nu är jag inne på min andra vecka. Vågen visade i morse 111 kilo(!). Men jag förlitar mig inte riktigt på den, utan avvaktar min första vägning som sker på tisdag. Den dagen har jag även min första gruppträff. Ska bli väldigt spännande att träffa de andra gruppdeltagarna. Förhoppningsvis finns det någon som jag klickar lite extra med, som kan bli en promenad- och träningskompis.

Jag återkommer snart. Då ska jag berätta om hur min första tid med dieten har varit, vad jag vill uppnå med min viktnedgång och om hur det fungerar att leva som en normal människa när man endast äter 600 kalorier om dagen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad roligt det var att läsa. det lät precis som min första dag. :0)

Förhoppningar och en beslutsamhet. Nu jäklar.

Sussie sa...

Förhoppnigarna är många och beslutsamheten stor! Nu kör vi på Louise!