torsdag 16 december 2010

Insomnia

Jag har sovit jättedåligt de senaste veckorna. Vet inte vad det beror på, men jag är trött när jag lägger mig och sen ligger jag och vrider mig hur länge som helst innan jag somnar. Sen vaknar jag flera gånger under natten. Kommer försent till jobbet varje dag (kanske fem, tio minuter, men ändå) och känner mig som ett vrak. Såg min spegelbild när jag var på toa och blev nästan lite rädd. Svart under ögonen och sliten. Usch!
Jag höll på att börja gråta när jag insåg att jag ska jobba i helgen också. 10-21 både lördag och söndag.
Men jag får försöka se ljuset i tunneln - en vecka ledigt efter helgen. Och jul i vinterstugan. Där kan man åtminstone dricka kranvattnet. :)

Hade after work på jobbet idag, med lite mat och glögg och en frågetävling. Hoppas jag och tjejen jag tävlade med vinner! En heldag på spa och ledigt från jobbet står som vinst. Vore underbart!
Några kollegor gick sen för att ta en öl. Jag gick och tränade. Sån är jag nu för tiden... Men det var skönt. 40 minuter och 530 kalorier på den där jobbiga. Lite över 6 kilometer. Tog det rätt lugnt.

Nu har jag precis kommit hem och ska ta en lång dusch och gå och lägga mig. Är verkligen dödstrött. Hoppas på sömn inatt.

Sov gott kompisar!

Inga kommentarer: