fredag 12 februari 2010

Äntligen helg!

Åh, vad jag har längtat efter att vara ledig några dagar. Veckan har varit så lång och jag har känt mig trött och lite less. Men nu väntar några dagar av vila (från jobbet i alla fall). Förhoppningsvis blir det skidåkning, annars långa promenader. I morgon ska vi på en musikfestival tillsammans med mina föräldrar. Ska bli spännande.
Idag när jag mötte sambon efter jobbet var det väldigt nära att jag gick på systemet och köpte rödvin. Men jag hade karaktär nog att skippa det. Det skulle vara så gott med ett glas vin, men det kan ju bli flera glas. Och sen kanske jag tycker att det kan vara gott med något annat som jag bara ska ta en av. Och så slutar det med att jag har förstört allt. Nej, säger jag bara, nu kör jag det här och då ska jag fan hålla mig inom ramarna. Det räcker att jag snusar, det får vara min lyx. Det är inte heller bra, men just nu har jag inte motivationen att sluta. Det får bli nästa steg.
Nu ska försöka att undvika att titta på sambons goda middag.
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Granit white. Det är min last.

Du är duktig, du fixar, kämpa kämpa!!

Sussie sa...

Och jag kör på Granit portion. :)
Ja, nu kämpar vi på tycker jag!