söndag 7 februari 2010

Bästa helgen på länge

Den här helgen har varit helt perfekt. Långa promenader i sol och några minus. Kaffe på mysiga fik. Träffat fina vänner och umgåtts med familjen. Avslutade helgen med att gå på bio med en vän jag ser alldeles för sällan. Vi fick skratta ur oss ordentligt.
Har inte varit på Itrim i dag som jag hade tänkt. Men jag ville hellre passa på att ta vara på de få soltimmar som vi fick, och det var det verkligen värt.

En liten parentes: Vad är det med LCD-couscousen? Jag kan inte tillaga den utan att den antingen sprängs i micron, tar en evighet att få till en fast massa (utan en massa vatten kvar) och tallriken blir alltid brännhet. Jag tycker att den är så god, men det känns liksom inte värt att hålla på och torka upp en massa söl ur micron varje gång, eller behöva vänta 20 minuter på att maten ska bli klar.

En till liten parentes (läs inte om du inte är intresserad av magproblem): Jag har sedan jag började med dieten minst sagt inte fått magen att funka som den ska. Men nu har jag blivit tipsad om ett laxermedel som tydligen ska göra susen.

Ser fram emot vägning och gruppträff på tisdag!

Om jag har mätt rätt så har jag tappat 4 centimeter runt midjan, en centimeter runt armarna, två centimeter runt låren och en centimeter runt vaderna.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du kanske har löst problemet. men jag fick en sådan här (se länk) av min mamma

http://itrim69.bloggplatsen.se/2010/03/09/2658606-dagens-ratt-till-familjen/

den funkar jättebra till chilin i micron. Testade den för första dagen idag.

Laxoberal är ju ett laxermedel som man kan köpa på apoteket, den skall vara skonsam. Men jag är lite rädd för att överdosera på en nästan tom mage.

Sussie sa...

Då kanske den kan vara bra för couscousen också? Chilin har jag inga problem med att tillaga, mer än att den kan bli lite torr ibland. Var är den köpt?

Magen fungerar lite bättre nu. Jag köpte ett flytande laxermedel som har varit bra. Det fungerar som ett smörjmedel och är skonsamt. Laktulos heter det.

Unknown sa...

Aha..ok. Jag har bara testat couscousen ännu. Det var angenämt att få testa något som påminnde lite om köttfärs. Jag kan ju låtsas. Om det är något som jag har cravings efter så är det KÖTT.

Microprylen är från tupperware.

Sussie sa...

Ja, det är trevligt med de varma rätterna. Men jag önskar att det fanns fler att välja mellan. Blir väl enformigt i längden om man, som jag, gärna äter varm mat till lunch och middag.
Ska kolla om jag kan få tag på en såndär micropryl. den verkar ju onekligen suverän!