onsdag 9 juni 2010

I'm back!

Äntligen har jag kunnat börja träna igen! 2 pass har det hunnit bli den här veckan och det känns så könt att vara igång. Men jäklar vad konditionen försämras snabbt (plus att jag har varit förkyld och fortfarande är lite hostig).
Mitt ena knä har börjat göra lite ont, så jag kör med knästöd igen, vilket jag var tvungen att göra i början för att överhuvudtaget kunna träna. Känns lite surt, men jag tror att det är övergående.

Egentligen har jag köpstopp på kläder nu. Har köpt så mycket nytt att det börjat tömma kontot. Men idag så gick jag in i en affär på lunchen, som jag inte har kunnat köpa kläder i förut. Såg ett par jeans i en modell som jag har velat kunna ha länge och var tvungen att testa dem. De satt som om de var sydda för mig. I storlek 44. Men till den fina kostnaden av 700 kronor. Hittade även en fin kortärmad skjorta som också satt jättebra.

Hängde tillbaka kläderna och gick och köpte lunch. Tjejen i kassan var en gammal kollega till mig som jag jobbade tillsammans med för 7-8 år sedan. Hon sa "men jävlar vad du har gått ner i vikt!" Och gav en massa komplimanger. Var tvungen att ringa sambon på väg därifrån och fråga hur jag skulle göra med kläderna. Kommentaren jag fick från tjejen gav ju en egoboost och jag tyckte jag kunde få fira med lite nytt i garderoben. Sambon tyckte att jag var värd det, så jag gick tillbaka till affären och handlade både jeans och skjorta. Har liiite ångest. Men det är det fan värt!
Tyvärr lyckades jag spilla på byxorna det första jag gjorde när jag kom hem, klantig som jag är... Men det går säkert bort.

Det har varit otroligt jobbigt på jobbet senaste dagarna. I morgon får vi domen.

Wish me luck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du gjorde helt rätt som köpte kläderna! Det var du väl värd, du har ju kämpat hårt, och nått otroligt långt. Och det är ju en sån otrolig kick för själen, när man plötsligt KAN köpa sånt man så länge velat. Och du, vilken toppensambo du verkar ha!
Håller tummarna för att det går bra för dig på jobbet idag!

Må gott!
//Åsa

Sussie sa...

Det tycker jag också! :)
Min sambo är bäst. Han har peppat och hejat hela vägen från start.

På jobbet blev det som jag trodde. Har börjat kolla efter något annat att göra. Känns helt okej.

Ha en fin helg!