tisdag 29 juni 2010

Sol ute, men inte inne...

Att sitta inne och jobba och titta ut på solen börjar bli riktigt tråkigt. Vill ju vara ute och gå eller sitta på en filt och jobba på brännan.
Igår efter jobbet gick jag till Itrim och tränade. Var så kvavt i lokalen att jag var helt genomsvettig när jag var klar. Var ett skönt pass i alla fall. Vi var några få tappra själar som hade tagit oss dit. Pratade med en kvinna som nästan alltid tränar samtidigt som jag. Hon sa "man vill ju gärna vara ute i solen, men vädret är ju faktiskt kvar när man kommer ut. Jag har målet att träna tre gånger i veckan. Då ska jag göra det också. Börjar jag tänja på gränserna med det målet så är det så lätt att börja göra det med något annat också."
Klokt och sant sagt. Jag känner precis likadant.

Efter träningen gick jag hem och jag och sambon gjorde i ordning varsin grekisk sallad och tog med filt och vattenflaska och satte oss vid vattnet och åt middag. Väldigt mysigt! Ända tills vi såg himlen bli svart. Det gick snabbt och sen var åskvädret över oss. Vi hann turligt nog in innan det värsta regnet började vräka ner.

Idag är det lugnt på jobbet. Allt är i semesterläge och kommer så vara de kommande veckorna. Skönt, men dagarna går fruktansvärt långsamt.
I kväll ska vi grilla hos svärisarna. Hoppas det inte börjar regna. Jag har verkligen längtat efter grillat!

Ha en fin tisdagskväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst känner man sig nöjd med sig själv när man ändå gick o tränade, trots det fina vädret! Jag har också kämpat på med träningen den här veckan, trots att picnic i eftermiddagssolen lockat. Men hade jag valt picnic så hade jag ångrat mig efteråt, det gör jag inte nu!
Begick mitt första "fusk" på midsommar... Var bortbjudna o jag lyckades glömma att ta med mina pulver och bars. Det var så mycket som skulle fixas o donas med innan vi kom iväg, så min "mat" föll helt ur minnet. Kunde ju inte sitta hela midsommarafton utan att äta något, så jag tog några färskpotatisar o några sillbitar o sallad. Men jag är rätt nöjd med mig själv ändå. Jag avstod från öl och nubbe, grillat med potatissallad, jordgubbar o glass, likör till kaffet o allt annat som stod till buds. Några glas vin drack jag, men det hade jag bestämt mig för att jag skulle redan innan. Tänkte faktiskt på dig och det du skrev om att du måste få festa till det lite ibland för att känna att du har ett bra liv! Precis så känner jag också.
Ha det bra!
//Åsa

Sussie sa...

Det är så skönt att träna så jag vill inte skippa det. Och så är man ju väldigt nöjd och glad efteråt.

Så som du skriver om att att du glömde din mat och så, det är ju sånt man får ha med i beräkningarna även senare. Det kommer att komma fler midsomrar och jular och påskar, och ibland kommer det inte finnas "bra" mat att välja på. Då får man göra som du gjorde nu - välja det minst "dåliga". Tyckte du var duktig som avstod nubbe och öl. Vin är ju faktiskt inte så dåligt, rent kalorimässigt.

Ha det så bra!
//Sussie