måndag 21 juni 2010

Måndag

Tog en liten sovmorgon idag. Sambon ringde och väckte mig vid tio. Åt frukost länge och drack kaffe. Tog tag i mig själv och gick ut i solen och till Itrim för träning.
Gick väldigt bra att träna idag. Förkylningen är äntligen helt borta ur min kropp och jag orkar köra på ordentligt igen.
Sitter och jobbar nu och längtar redan efter att gå hem. :)
Men än är det några timmar kvar..

Som ni märker har jag inte så mycket att förtälja idag.
Men jag önskar i alla fall en fin måndagskväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till -25! Vilken inspiration du är! Och vilken resa du gjort. Det som känns så skönt att läsa är att du kan "fuska" med lite rockhelger o partyn ibland, o ändå fortsätta att gå ner i vikt. Det inger hopp! Grattis till dom 5 åren med sambon också! Jag är övertygad om att du kommer nå din bröllopsvikt oxå, utan problem.
Ha en bra vecka!
//Åsa

Sussie sa...

Tack så mycket! Kul att jag kan inspirera!
Det känns helt sjukt att det har gått så snabbt att komma såhär långt! Men det är också häftigt att det faktiskt går. Jag skulle ljuga om jag sa att det har varit enkelt, för det har det ju inte varit alla dagar. Men det har nog gått lite enklare än jag trodde i alla fall.

Jag skulle inte kunna leva ett bra liv om jag inte fick festa till det ibland. Bara det inte blir för ofta och jag inte går upp i vikt eller börjar tänja på gränserna vad gäller maten, så tycker jag att det känns helt bra att leva såhär.

Hur går det gör dig? Hur långt har du kommit nu? Hur känns det?

Ha en fin vecka!

Anonym sa...

Det har gått riktigt bra! Har kommit halvvägs.Mitt mål är att gå ner 25 kg och nu när jag är inne på min 7:e vecka har jag gått ner drygt 12 kilo (vägning på Itrim idag, så jag vet ju inte riktigt vad vågen där kommer visa).Och det har faktiskt gått förvånandsvärt lätt. Men precis som du skriver, alla dagar är det inte jättekul, men för det mesta rullar det på utan att jag tänker så mycket på att man inte får äta som alla andra. Har snart semester, och det känns lite tråkigt att inte kunna njuta av all god mat och gott vin som man brukar då... fast på sätt o vis känns det lite tryggt att ha sina "pulver" och därmed veta att man efter den här sommaren i alla fall inte kommer uppleva det där som man brukar -att kläderna krympt under semestern!
Lite vin eller nån kall öl kommer jag nog att fuska med, för jag känner precis som du, man kan inte leva något bra liv om man inte får festa till det lite ibland. Får väl se till att kompensera med lite extra promenader dom dagarna jag "syndar". Märker ju hur mycket det där med motionen gör, och hur mycket lättare och roligare det blir när man är lättare i kroppen. Numer går jag vart jag än ska. Det är få dagar stegräknaren stannar på mindre än 17000 steg. Har nästan blivit lite besatt av det där med att gå ; )
//Åsa

Sussie sa...

Vad skönt att det går så bra för dig!
Du kommer att klara sommaren galant! Och om inte allt för länge får du ju börja äta "riktig" mat igen också.

Träning och promenader är numer ett måste i min vardag. Stegräknare är verkligen en trigger för att röra på sig mer. Jag hörde nån som sa att de som har stegräknare går 2000 steg extra per dagm och det tror jag kan stämma. Har jag inte kommit upp i mina steg måste jag nästan ta en extra promenad för att bli nöjd. Vissa dagar orkar jag inte bry mig, men oftast så blir det så.
Tycker mycket på Puls-träningen, men känner mig lite väl begränsad där. Har funderingar på att börja på något gym till hösten/vintern. Har lust att skaffa en PT och bli riktigt fit till bröllopet. :)

Jag har inte semester förrän om en månad, och det känns rätt skönt. Då kan jag upprätthålla mina rutiner ordentligt ända tills dess. När man är ute och åker är det lite svårare.

Ha det bra!