torsdag 1 juli 2010

Fin förfrågan och funderingar

Åt lunch med en av mina bästa vänner idag. Hon ska också gifta sig - i höst - och vi pratade en hel del om våra kommande bröllop. Jag har sjungit på båda hennes barns dop och nu frågade hon om jag vill sjunga på bröllopet. Plus att hon vill att jag ska vara tärna. Jättekul!

Vi pratade även om träning. Hon har gått på gym ett tag och har en personlig tränare. Jag har funderat på saken och känner att jag skulle vilja börja träna något mer än pulspassen. Det ger liksom inte så mycket längre, jag känner inte direkt att jag utvecklas (förutom att jag gör nästan alla stepövningar på högsta stepbrädan). Jag tror att jag skulle må bra av att börja på gym igen. Saknar verkligen styrketräning och klasser.

Är det någon som har bra råd om hur jag ska göra?
Det känns ju liksom tryggt att träna på Itrim, men om jag inte känner att utvecklas och vill göra mer, ska jag då fortsätta bara för att eller borde jag börja träna någon annanstans eller kombinera de båda träningsformerna?
Jag pratade tidigare med min coach om andra Itrimmare har testat att gå på "vanliga" träningsställen under Itrim-tiden. Den uppfattning han hade var att det inte hade fungerat så bra. Dels för att de hade blivit chockade över att passen är en timme (i stället för Pulsen som är 30 minuter) men också för att träna inför andra på ett annat sätt.
Jag har ju tränat på flera olika ställen tidigare och har aldrig känt det så. Och då har jag ändå varit i mycket sämre form än vad jag är nu...

Jag ska ta mig en ordentlig funderare på det här tror jag.

Ha en bra torsdag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Visserligen så tränade jag på andra ställen innan jag började på itrim, men jag tycker att din coach har fel. Varför skulle du som orkar med deras pulspass och går en himla massa varje dag inte orka med ett "normalpass". Jag går bara till itrim och tränar pulspasset en gång i veckan för att jag ändå ska dit (för gruppmöten och för att handla mat), men jag måste säga att den andra träningen som jag gör är betydligt roligare. I alla fall passen är roligare och mer sporrande än itrims träning, vad gäller styrketräningen så tycker jag väl kanske inte att det är så spännande det heller men ger bättre resultat än itrims maskiner. En annan sak är också att jag tror att det är bra att man hittar en motionsvana som man fortsätter med även efter det att man är klar med itrim. Jag röstar på att du åtminstone provar! Lycka till! //Sofie

Sussie sa...

Tack för svaret!
Jag ska absolut testa något annat. Har som mål att träna tre gånger i veckan på Itrim, men kan lika gärna träna någon annanstans. Träningsrutinen har jag ju kommit in i. Jag har tränat på flera olika gym förut och trivs väldigt bra med det. Jag saknar att köra gruppträning och att lyfta skrot.
Ska kolla upp lite olika alternativ under sommaren.
Ha en fin helg!