måndag 5 juli 2010

Kvällsvecka

Jobbar kväll igen den här veckan. Känns helt okej faktiskt.
Helgen var jättebra! Åkte med tåget 8 på morgonen och var framme vid 10. Gick dit vi skulle bo och satt på balkongen ett tag. Min barndomskompis som vi skulle träffa hörde av sig och kom till oss med sin treåring och två askar jordgubbar. Det var verkligen kul att träffas igen efter alla år. Och det kändes inte konstigt på något sätt. Det är skönt med såna vänner som man vet att man alltid har kvar oavsett. Man behöver inte ringa en gång i veckan. Tack vare Facebook har vi återfått kontakten och äntligen kunde vi ses!
Vi var ute på stan några timmar. De andra åt glass. Det var otroligt varmt och skönt.

Vi skildes åt på eftermiddagen och jag och sambon tog en shoppingrunda. Det är nog första gången som han har handlat mer än jag. Men det var behövligt. Han har ju faktiskt också gått ner i vikt och alla hans byxor är för stora.

Vi gick sedan hemåt och sov ett tag i soffan. Ringde och bokade bord på en turkisk restaurang, gjorde oss i ordning och gick dit. De hade fantastiskt god mat! Åt deras "special" som var flera olika sorters träkolsgrillat kött med sallad och haydari.

Det blev en rätt tidigt kväll. Vi var trötta av tidig morgon och värmen.

I går klev vi upp vid 9. Jag åt en shake och sen packade vi ihop våra grejer. Gick till ett kafé där sambon fick frukost och jag fick kaffe. Gick en sväng på stan och åt sedan lunch innan vi tog tåget tillbaka hem.

Det är så skönt att åka iväg sådär. Komma hemifrån en sväng, men ändå inte behöva åka jättelångt.

I dag har jag varit så seg. Har inte orkat göra många knop alls. En timme innan jag började jobba gick jag en liten promenad, köpte en kaffe och satte mig vid vattnet och läste. Det var mysigt. Är det lika bra väder i morgon blir det nog en repris.

Har ringt till vårdcentralen idag eftersom jag har så otroligt mycket vatten i kroppen. Är alldeles svullen. I helgen när det var runt 30 grader varmt var mina fötter och händer så svullna att jag knappt kunde röra mig normalt. Men trots att skorna klämde åt så gick jag över 20000 steg på lördagen. Läkaren ska i alla fall återkomma till mig. de tar bara emot akutpatienter på sommaren så jag får avvakta tills han har tid med mig. Det är väldigt irriterande i alla fall. Nu har jag stödstrumpor på och det känns lite bättre, men det blir väldigt varmt.
Min "TBW" har inte förändrats något sedan jag började på Itrim, har över 40 kg Total body water. En av coacherna påpekade att det var lite väl högt. Jag hoppas att jag får hjälp med det i alla fall. Är det någon som känner igen problemet?

Ha en skön måndagskväll!

Inga kommentarer: