tisdag 13 juli 2010

Inget friskis

Det blev inget Friskis utomhus idag. Hade verkligen peppat för det. Men så strax före 18 när jag kom hem från jobbet så kom världens åskväder över stan. Det har fortfarande inte slutat regna. Eftersom klockan var så mycket förstod jag att jag inte skulle hinna till Itrim. Och löpning i spöregn är ju ingen höjdare.
Så, vad gjorde jag då?
Jo, jag plockade fram mitt Zumba och körde ett express-pass och sedan deras abs-pass. 40 minuter. Det var jättekul träning och jag blev riktigt svettig.

Sedan lagade jag middag. Hade fått nån sorts idé om att jag var sugen på vit fisk. Visste att vi hade Hoki-filé hemma. Handlade sallad, avokado, paprika och lite andra grönsaker, keso, 4%-matlagningsgrädde och räkor.
Kokade först fisken och skar sedan upp den i bitar och stekte i wokpanna tillsammans med sugarsnaps-majs-morötter-blandning, chilikrydda, lite andra kryddor, citronsaft och en skvätt matlagningsgrädde. Detta serverades med räkor, sallad och broccoli.

Såg inte speciellt aptitretande ut och sambon var skeptisk. Men det blev faktiskt riktigt gott! Absolut något vi ska äta igen.

Nu har vi kollat lite på tv och jag blev rastlös. Sa till sambon: vad ska jag göra för övningar? Så helt plötsligt låg jag på golvet och gjorde situps, armhävningar och plankan. Avslutade det hela med massa lårbrännande squats. Nu är jag nöjd för idag. :)

Ha en fin tisdagskväll!

Inga kommentarer: